Pages

" ASSALAMUALAIKUM W.B.T "
SEMOGA SAUDARA / SAUDARI DI BERKATI OLEHNYA

Rabu, 16 Februari 2011

Kenali diri sendiri rata-rata, Baru kenal tuhan yang amat nyata.

Jalan ini di lalui oleh ramai ahli, Jika tersalah jalan anda akan terpesong jauh....Lagi² jika belajar tanpa rujukan guru atau ahlinya..
Siapa " kita " hidup di dunia ini?
Adakah kita ini tuhan?
Boleh menghukum sesiapa?
Boleh menjadikan apa² saja?
Boleh melakukan apa saja yang kita suka?
Kenyataannya kita hanyalah hamba yang maha ESA..hanya mengikut apa yang telah di syariatkan bukan buat² sendiri atau ikut² dari nenek moyang.
Tapi layak ke kita bergelar hamba-NYA?
Anda buat apa yang di suruh?
Anda tegah apa yang di larang?
Bagaimana anda hendak mengaku sebagai hamba-NYA sedangkan anda tidak lakukan apa yang di suruh atau tidak laksanakan syariat? bagaimana anda boleh katakan yang DIA adalah kesayangan anda dan DIA lah segala²nya...cuba anda fikir jika seseorang yang sedang berkasih²an, sanggup melakukan apa sahaja..tapi pada kekasih yang amat nyata, anda tidak mampu ikuti suruhan-NYA......
Bagaimana anda berani mengaku yang anda seorang penyayang di dunia ini?
Anda berani mengaku yang anda seorang yang setia di dunia ini?
Anda berani mengaku yang anda seorang yang jujur di dunia ini?
Anda mengaku yang anda seorang yang ikhlas di dunia ini? dll...
putra ingin menyatakan yang anda semuanya penipu....dengan pencipta anda pun anda tidak sayang...dengan yang memberi kehidupan pun anda tidak setia..macam mana putra ingin percaya kepada dunia dan segala isinya lagi? jika anda tidak sujud pada-NYA, bagaimana putra ingin percaya segala kata² anda? segala janji² manis anda? semuanya hanya kata² kosong atau omong² kosong aja deh...sujudlah pada-NYA dengan tawadhuk, jika anda ingin menjadi hamba yang penyayang, setia, jujur dan sebagainya..percaya lah..jika anda kejar dunia, hanya dunia lah yang anda dapat, Tapi jika anda kejar akhirat pastinya anda dapati dunia pun bersama anda....segala sesuatu di ciptakan tidak sia-sia...kita hanya hamba yang mampu mengikut segala kehendak-NYA..kita sebenarnya tiada apa² di dunia ini..kita ini terlalu hina, tiada ruang atau benda sebesar zarrah pun kepunyaan kita..jadinya, siapakah anda?

Ikutilah AL-QURAN dan HADIS..
Apa yang putra tahu, dari NABI ADAM a.s lagi telah di arahkan mentauhidkan ALLAH s.w.t hinggalah NABI junjungan kita NABI MUHAMMAD s.a.w yang membawa kitab suci AL-QURAN yang sempurna segala isinya...Cuba anda kaji apa yang tiada di dalam AL-QURAN?
putra boleh katakan dunia ini lagi kecil dari AL-QURAN, kerna segala isi dunia berada di dalam AL-QURAN...AL-QURAN is a manual or AL-QURAN is everything...segala² telah di sampaikan kepada kita tanpa bayaran, tetapi kenapa ada setengah pihak yang menjual ayat² suci AL-QURAN dengan sewenang²nya untuk mengaut keuntungan? sedangkan NABI MUHAMMAD s.a.w sampaikan pada kita dengan percuma dan di arahkan sampaikan pada yang lain juga...tiada pula ia mengatakan perlu meletakkan harga jika menyampaikan...Putra faham jika kamu kata sekarang ini semuanya duit..tanpa duit semua tak akan berlaku....Putra faham juga jika kamu mengatakan dulu kamu belajar sampai PHD pakai duit tau..bukan dapat free, sebab tu nak sampaikan pula, kena letak harga..cuba anda bayangkan pada yang tidak mampu untuk membuat bayaran, sedangkan mereka benar² ikhlas ingin mempelajarinya..munkin mereka tidak akan dapat sampai bila², or munkin akan ada kejadian mencuri, merompak or apa² cara supaya mereka dapat mempelajari...boleh ke anda mengaku yang anda mengikut AL-QURAN sepenuhnya? sedangkan dalam AL-QURAN telah menyatakan rezeki itu telah di bahagi²kan dari sejak azali...kenapa anda masih risau dan tidak percaya pada janji-NYA? sedarlah.....sedarlah....sedarlah...
Jika tanpa mengikut panduan AL-QURAN dan hadis, maka akan sesatlah kita..bukan anda tapi " KITA "
kita serupa.....................................