" ASSALAMUALAIKUM W.B.T "
SEMOGA SAUDARA / SAUDARI DI BERKATI OLEHNYA

Sunday, May 22, 2011

Penampakkan yang tidak di kenal pasti.






Picture ini putra ambil dari seorang sahabat yang baru sahaja menjalankan tugas menyumbat makhluk di dalam botol..tapi tidak berapa clear la..putra terkejut juga sahabat ini boleh menzahirkan makhluk di dlm botol, botol tu botol plastik plk tu...putra study dulu botol kaca yang jernih je..kih..kih..apabila putra bertanya pada sahabat..jawabnya senang dan ringkas sekali..botol nampak kosong...tapi bila ambil gambar or video kadang² boleh nampak...
Lokasi : Taman Medan, Jalan Kelang Lama.

Kemunculan makhluk aneh....

video

Kemunculan ini telah di rakamkan oleh seorang sahabat yg bernama Anthony..
Dari gaya lenggok makhluk nie putra rasa pochong, tapi tak ada kaki pula..emm...entah la...
Lokasi : Taman Perindustrian OUG, Jln Puchong KL, 58200..

Picture tempat kejadian nie putra ambil sendiri dengan menggunakan hengpong yang lahir dari hasil pertunangan putra...ehheh..putra ambil direct trus snap..snap..snap..tapi pic semua lain² warna..nasib baik time nie makhluk tu tak muncul..kalo muncul..waduh..kok gue bisa demam donk..ehhehe








Al-KISAH......maka tersebut lah kisah...

Assalamualaikum,

Putra mohon maaf pada pelawat² serambi usang ini..kerana perubatan berhenti merokok tidak sempat di jalankan..atas sebab² tertentu...kini putra sedang melaksanakan puasa mutih siang dan malam selama 3 hari...ini permulaan aja...sebab belum pernah puasa mutih, kaget juga makan nasi sama air kosong aja....lagi 5 sesi hendak di lalui, putra cuba terangkan bagaimana puasa mutih bagi yang mahu mencuba..

Hari pertama :
Putra start sahur pagi ahad 22 May 2011 (nasi putih + air kosong)
Putra buka puasa maghrib ahad 22 May 2011(nasi putih + air kosong)
 P/s : nasi & air tidak boleh di tambah dan tidak boleh makan or jamah apa² lagi sehingga sahur seterusnya..

Hari kedua:
Putra start sahur pagi isnin 23 May 2011 (nasi putih + air kosong)

Putra buka puasa maghrib isnin 23 May 2011(nasi putih + air kosong)
 P/s : nasi & air tidak boleh di tambah dan tidak boleh makan or jamah apa² lagi sehingga sahur seterusnya..

Hari ketiga:
Putra start sahur pagi selasa 24 May 2011 (nasi putih + air kosong)

Putra buka puasa maghrib selasa 24 May 2011(nasi putih + air kosong)
P/s : nasi & air tidak boleh di tambah dan tidak boleh makan or jamah apa² lagi sehingga solat subuh pada hari rabu...

Lebih kurang macam tu la...putra pun baru belajar puasa...niat puasa hanya perlu tukar fardhu hajati sunnatan lillahitaa'ala...mudah²an berguna untuk sahabat²..

P/s dari sifu² : Jika sesuatu amalan tidak berkesan or tidak menjadi..cuba lakukan ketika sedang berpuasa.

Friday, May 20, 2011

Berhenti Merokok

Dari kecik merokok


Assalamualaikum,

Bab berhenti merokok nie putra baru nak buat kajian...sabtu malam minggu ini maybe putra buat untuk 4 org...mudah²an berhasil...jika berhasil nanti putra umumkan la ubat untuk berhenti merokok pada khalayak ramai..sapa nak berhenti merokok bleh datang jumpa putra...area damansara utama je..hehehe....
amin...amin..amin...Ya ALLAH s.w.t.....

Sampai Dewasa
Sampai TUA..heheh
 

Al-KISAH......maka tersebut lah kisah...

Assalamualaikum,

Untuk pengetahuan pelawat serambi usang ini, putra sedang cuba menguploads pic jenglot dlm botol n video pocong..dlm simpanan putra nie masih belum tersebar di internet...almaklum laa...bodo IT..jika ada rezeki dapat la anda tgk nanti....lagi satu pelawat dari malaysia 2x ganda dari pelawat indonesia, dan kebanyakkannya lebih berminat tentang solat dalam bacaan rumi...nanti putra akan campur adukkan blog ini dengan pelbagai² info lagi supaya dapat di guna pakai pada yang memerlukan....mudah²an berhasil...amin...amin...amin..Ya ALLAH s.w.t..

Doa keluar masjid (rumi)

BISMILLAHIRROHMANIRROHIM,

ALLAAHUMMA INNI AS-ALUKA MIN FADHLIKA.
Ya ALLAH s.w.t, aku mohon sebahagian dari kurniaan-MU.

ATAU,

BISMILLAHIRROHMANIRROHIM,

ALLAAHUMMAGHFIR LII DZUNUUBI WAFTAHLII ABWAABA FADHLIKA.
ALLAAHUMMA 'SHIMNII MINASY SYAITHAANIR RAJIIM.

Ya ALLAH s.w.t ya Tuhan kami, ampunilah dosa-dosa kami dan bukakanlah bagiku pintu-pintu kemurahan-MU.
Ya ALLAH s.w.t, lindungilah aku dari syaitan yang terkutuk.

Doa masuk masjid (rumi)

BISMILLAHIRROHMANIRROHIM,

ALLAAHUMMAF TAH LII ABWAABA RAHMATIKA.
Ya ALLAH s.w.t, bukalah untukku semua pintu rahmat-MU.

ATAU,

BISMILLAHIRROHMANIRROHIM,

ALLAAHUMMAGHFIR LII DZUNUUBII WAFTAHLII ABWAABA RAHMATIK.
Ya ALLAH s.w.t, Tuhan kami, ampunilah dosa-dosa kami, bukakanlah pintu-pintu rahmat dan restu-MU.

Thursday, May 19, 2011

Al-KISAH......maka tersebut lah kisah...

Assalamualaikum...

Di lembaran ini putra ingin bercerita sedikit pengalaman yang putra lalui sekarang..dulu putra syg nak kongsi ilmu yang ada di dada sbb susah nak dapat..bersambung....(sila rujuk pada post yang sebelum ini hehe...)
untuk pengetahuan pelawat serambi usang ini...kini putra tak berhenti mendapat ilmu pelajaran yang baru...bertambah...bertambah...bertambah...ish..sebelum nie gila ilmu..sekarang dah terlalu banyak pula ilmu yang dapat...alhamdulillah...

Al-kisah......maka tersebut la kisah.....pada satu hari tu putra gi tapau air kat kedai yang biasa putra gi laa...sampai² trus putra bagi salam dekat mamak tu..putra panggil haji je..heheh...begini ceritanya..(merenung ke atas/makrifatkan/bayangkan..hehe)

Pencerahan olehNYA..bab mulakan dengan selawat dan tutup dengan selawat.

putra : assalamualaikum haji..(sambil hulurkan tangan/bersalam)
mamak : wa'alaikummus'salam (sambil menyambut tangan putra)
mamak : mudah²an di murahkan rezeki dan panjang umur..
putra : amin Ya ALLAH s.w.t...amin Ya ALLAH s.w.t..(bnyk² x)
mamak : kita kalau nak bermohon/berdoa perlu di mulakan dengan selawat..kalau tidak, akan di tolak doa kita tu tanpa selawat..dan di sudahi pun dengan selawat..
putra : (dlm hati berkata..eh ini la yang aku baca tu..katanya akan di tolak doa seseorg jika tidak di mulakan dengan selawat...eemm..begini pencerahanNYA rupanya...)
putra : amin Ya ALLAH s.w.t....ok terima kasih haji..(sambil berlalu pergi)

Pencerahan kedua bab Surah AL-FIIL

Sudah dekat 2 minggu putra amalkan ayat akhir Surah AL-FIIL...ayat akhir saje...ayat first putra tak ingat pun macam mana mulanya..sebab putra dapat amalan ayat akhir sahaja...itu je la yang putra hafal..hehhe(teruk kan??)
Al-Kisah maka tersebutlah kisah...
Lepas solat isyak putra bersiap² ingin berjumpa sahabat putra yang berada di damansara damai..dalam perjalanan naik motor dengan hujan renyai²....seperti biasa putra wiridkan di hati doa Nabi Yunus..selepas je tol bukit lanjan, tiba² putra mengelamun yang ada ular di tepi jalan dan orang ramai berkumpul hendak membunuh dan menghalau ular tu kerana ketakutan...konon² putra nak jadi hero la..berhenti dan tangkap ular tu..(mengelamun nie tau...bukan betul²) time nak tangkap tu putra guna amalan kunci mulut atau bungkam mulut ular tu dengan ayat alam tarakai fafa ala rob...(putra tak tahu pula ayat nie surah AL-FIIL) ayat nie tak ingat siapa yang ijazahkan..mama putra kot..lepas sampai selekoh putra sudah hilang lamunan tu trus sambung wirid salamun kaulam mir rob bir rohim...sampai la kat prima damansara tu...sampai je sahabat putra tu punya la rancak kitorg berborak bab kerja, bab jin²..hantu²..bab² amalan..mcm² la..tiba² sahabat nie bercerita yang sifu dier ada suruh amalkan alam tarakai fafa ala robuka (surah AL-FIIL penuh) utk membuka mata ke tiga...(pandangan ghaib)..trus putra tersentap dan berkata..eh...ayat nie tadi lepas tol putra ada terbaca..lantas sahabat putra berkata..emmmm....ada la tu..petunjuk la tu...habis borak², bluetooth pic jenglot yg diorg baru sumbat dalam botol...putra pun pulang dan sampai je rumah trus putra capai terjemahan AL-QURAN cari ayat tu..sebab putra tak tahu surah apa...jumpa je ayat tu, putra baca sampai habis....aiks...sekali lagi putra tersentap...ayat terakhir nie amalan baru putra nie...
(motifnya : amalan yg dulu waktu sekolah rendah dgn yang baru nie semuanya bersangkut paut..hehhe)
maka tamat la cerita...lantas putra buka pc dan berkongsi dengan pelawat blog ini..mudah²an saudara² & saudari² faham la apa yang putra ingin sampaikan...
(jika anda kedekut ilmu, maka sampai situ je la ilmu anda...tapi jika anda yakin yang ilmu itu kepunyaan DIA dan sampaikan pada yang lain, maka akan bertambahlah ilmu anda...kan DIA dah cakap...1 kebaikkan di balas 10 dan 1 kejahatan di balas 1) wa'allahualam..

Sunday, May 15, 2011

Kelebihan sujud di dalam solat.


     Salah satu penemuan yang menakjubkan berkaitan dengan solat adalah ketika melakukan sujud. Seorang doktor neurologi dari amerika syarikat telah melakukan kajiannya tentang urat saraf (neurologi) telah menemui keajaiban yang tidak masuk akal fikiran.
     Dalam kajian tersebut beliau telah mendapati bahawa terdapat beberapa urat saraf di dalam otak manusia yang tidak dimasuki oleh darah.Padahal setiap inci otak manusia memerlukan darah yang cukup untuk berfungsi secara normal.
     Setelah membuat kajian yang memakan masa, akhirnya beliau mendapati bahawa darah tidak akan memasuki urat saraf di dalam otak manusia melainkan ketika sujud semasa mengerjakan solat.Urat tersebut memerlukan darah hanya untuk beberapa sukatan yang tertentu. Ini bermaksud darah hanya akan memasuki urat tersebut mengikut kadar solat waktu yang di wajibkan oleh islam.
     Siapa yang tidak menunaikan solat, otaknya tidak dapat menerima darah yang secukupnya untuk berfungsi secara normal. Walau pun akal mereka berfungsi secara normal tetapi sebenarnya dalam sesuatu keadaan mereka akan kehilangan pertimbangan dalam membuat keputusan yang normal.
     Beliau amat kagum dengan penemuan tersebut, lantaran itu telah memeluk agama islam, beliau amat yakin akan perubatan secara islam dan telah membuka sebuah klinik yang bertemakan " PERUBATAN MELALUI AL-QURAN". Kajian perubatan melalui AL-QURAN membuatkan ubat-ubatannya berteraskan apa yang ada di dalam AL-QURAN. Di antara kaedah² yang di gunakan termasuklah berpuasa, madu lebah, biji hitam (black seed) dan sebagainya...

Antara hikmah sujud boleh melegakan sistem pernafasan dan mengembalikan kedudukan organ ke tempat asal.
Bernafas ketika sujud pula boleh :

*Membetulkan kedudukan buah pinggang yang terkeluar sedikit dari tempat asal.

*Membetulkan pundi peranakan yang jatuh.

*Melegakan sakit hernia.(burut)

*Mengurangkan sakit senggugut ketika haid.

*Melegakan paru² daripada ketegangan.

*Mengurangkan kesakitan bagi pesakit apendiks atau limpa.

*Kedudukan sujud adalah paling baik untuk berehat dan mengimbangkan lingkungan bahagian belakang tubuh.

*Meringankan bahagian pelvis.

*Memberi dorongan supaya mudah tidur.

*Menggerakkan otot bahu, dada, leher, perut serta punggung ketika akan sujud dan bangun dari sujud.

*Pergerakkan otot itu menjadikan ototnya lebih kuat dan elastik, secara automatik memastikan kelicinan perjalanan darah yang baik.

*Bagi wanita, pergerakkan otot itu menjadikan buah dadanya lebih baik, mudah berfungsi untuk menyusukan baby dan terhindar daripada sakit buah dada.

*Mengurangkan kegemukan.

*Pergerakan bahagian otot memudahkan wanita bersalin, organ peranakan mudah kembali ke tempat asal serta terhindar daripada sakit gelombang perut. (convulsions)

*Organ terpenting iaitu otak manusia menerima banyak bekalan darah dan oksigen.

*Mengelakkan pendarahan otak jika tiba² menerima pegepaman darah ke otak secara kuat dan mengejut serta terhindar penyakit salur darah dan sebagainya.

*Dari segi psikologi pula, sujud membuatkan kita merasa rendah diri di hadapan Yang maha ESA, sekali gus mengikis sifat sombong, riak, takbur dll..

Rujukan: Di petik dari arab news, 7 Januari (atau Februari) 1987.

Mudah²an pembaca di beri pencerahan olehNYA...amin Ya ALLAH s.w.t....

Saturday, May 14, 2011

Doa menghilangkan rasa was-was

SUBHAANAL MALIKIL QUDDUUSIL KHALLAAQIL FA'AALI IN-YASYA'YUDZHIBKUM WAYA'TI BI KHALQIN JADIID, WAMAA DZALIKA 'ALALLAAHI BI'AZIZ.

Maha suci Tuhan yang memiliki, Tuhan yang maha KUDUS, Tuhan yang menjadikan dan yang memperbuat. Jika IA menghendaki dihilangkanNYA dan digantiNYA dengan kejadian yang baru. Tidaklah yang demikian itu menyusahkan bagi ALLAH s.w.t

Share sedikit pengetahuan..

Assalamualaikum,
Apa yg putra tahu bab halal dan haram tidak la banyak..tapi yg putra nak share nabi katakan jika anda was² maka tgglkan lah..kalau tidak ia akan jadi haram atau subhat..was² nie sebenarnya permainan syaitan..jadi jgn lah tergoda..mcm yg putra alami sekarang..kalau makanan or minuman yg di bungkus tiada logo halal langsung putra tak sentuh, sedangkan dahulu kala putra hanya tolak batu,kayu, kaca, besi...yg lain semuanya sapu bersih..ehhehe..tapi kini..yg ada tanda halal tapi masih was² dengan logonya punya putra tak makan..kengkadang terasa rugi plk..coz benda² mcm tu slalunya pemberian org lain..tapi bila fikir balik...DIA lebih mengetahui...pasti DIA buat yg terbaik utk kita semua...kenapa perlu risau kan??
Ingat....DIA tidak pernah tidur dan DIA tidak pernah lalai....DIA lebih sygkan hamba DIA dari ibu yg melahirkan...yakinlah.....jika terasa was² bacalah a'uzubillah himinash syaiton nirojjim..atau hafalkan amalan yg putra akan post nanti..
Wallahualam.......

Monday, May 9, 2011

Amalan Penerang Hati (doa mohon hidayah)

BISMILLAHIROHMAANIIROHIM,
ALLAAHUMMA NAWWIR QALBII BINUURI HIDAYAATIKA KAMAA NAW-WARTAS SAMAAWATI WAL ARDLA ABADAN ABADAA BIRAHMATIKA YAA ARHAMAR RAAHIMIIN.

Ya ALLAH s.w.t, sinarilah hatiku dengan cahaya hidayahMU seperti ENGKAU menerangi bumi dan langit dengan rahmatMU ya ALLAH s.w.t yang maha kasih sayang.

Amalan kunci kereta (tangkal pencuri kereta..hehe)

Ambil 3 biji batu,
1. Baca bismillah.
2. Baca shahadah.
3. Selawat atas nabi 3x.
4. Doa Nabi Yunus 1x.
5. Bacakan AL-FATIHAH pada setiap batu
6. Letakkan pada bonet depan (sambil lafaskan KUN FAYAKUN)
7. Letakkan atas bumbung (sambil lafaskan KUN FAYAKUN)
8. Letakkan pada bonet belakang (sambil lafaskan KUN FAYAKUN)
9. Tawakal dan jangan menoleh lagi..terus berlalu...mudah²an berhasil..amin YA ALLAH s.w.t...

Amalan nie putra pun tak ingat ijazah dari siapa..katanya kalau takut kehilangan kereta..kalau takut kena tarik sebab tak bayar tak tahu la pulak...hehehe..kalau kat motor maybe boleh letak tiga² biji dalam bakul kowt..letak yang besar²...mesti pencuri tak mau ambil..hiks..hiks...moga berhasilah hendaknya....amin YA ALLAH s.w.t....

Ayat perang @ ayat fighter

BISMILLAHIROHMANIIROHIIM,
KUN KATA ALLAH S.W.T,
FAYAKUN KATA MUHAMMAD S.A.W,
ANTI KATA ADAM A.S.

Cara :
1. Tika hendak fight atau bertempur, bacakan ayat ini dan gariskan menggunakan kaki, lantas berundur biarkan musuh melebihi garisan kita itu, jgn kita melebihi garisan yang kita buat.
2. Buat depan tiang gol mengikut kotak tu..yang nie putra pernah try waktu kolej dulu..hehehe..

Amalan ini telah di ijazahkan daripada arwah nenek putra (al-fatihah..) iaitu nenekku yang tercinta AMINAH BINTI UDA@pawang 7 beradik@keturunan puteri tujuh....katanya nenek gunakan tika di jajah jepun dahulu..tapi cara yang pertama sahaja..cara yang kedua tu putra create sendiri..ehheh..mudah²an berhasil....amin YA ALLAH s.w.t.............

Amalan bertempur @ ayat perang.

BISMILLAHIROHMANIIROHIIM..
HASBIYAL-LAAHU MIN KULLI SYAI-IN,
ALLAHU YAGH LIBU KULLA SYAI-IN,
LAA YAQIIFU LI AMRILLAAHI SYAI-UN,
LAA HAULA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAAHIL 'ALIYYIL 'ADHIIM.

Dengan nama ALLAH yang maha pengasih dan penyayang,
Cukup aku berpegang kepada ALLAH s.w.t dari segala sesuatu,
ALLAH s.w.t mengalahkan segala sesuatu,
tidak terhenti sesuatu kerana perintah ALLAH s.w.t,
tidak ada daya dan kekuatan hanya daya dan kekuatan ALLAH s.w.t yang maha tinggi dan maha besar.

Cara :
1. Ambil 3 biji batu, i.Bacakan dan lempar ke kanan, ii. Bacakan dan lempar ke kiri, iii. Bacakan dan lempar ke hadapan.

2. Bacakan sebelum bertempur.

Mudah²an di gunakan di jalan yang benar...amin YA ALLAH s.w.t....

Tenaga Dalaman YaaSiin (Percuma)

Assalamualaikum,

Kepada pembaca² di luar sana yang mencari teknik atau cara olah tenaga dalam, di blog ini putra telah ajarkan 100% teknik dan cara olah...terpulang pada anda hendak mengamalkan atau tidak..macam yang putra katakan..apabila percuma kita akan buat sambil lewa dan buat tak endah sahaja kerna tidak menggunakan wang..kebenarannya itu lah teknik dan cara yang putra belajar..tiada selindung lagi..
Putra berharap ada pembaca yang mengolah teknik yang sama memberi comment semangat di ruangan ini.
putra faham jika anda mengatakan yang anda mendapatkan teknik olah menggunakan wang titik peluh anda, begitu juga putra....
tapi anda perlu ingat yang memberikan anda ilmu itu siapa?
yang memberikan anda kekuatan untuk mencari wang siapa?
jgn la anda menjadi seperti org lain jika anda kenal siapa diri anda..sedarlah..jgn tamak, jgn dengki, jgn ego...bantulah kepada yang memerlukan...kita bernasib baik kerna kita mampu utk membelanjakan wang yg banyak utk mendalami ilmu itu..tapi utk sampai bila??
entah² lepas baca coretan ini anda sudah tidak bernyawa lagi..siapa yang tahu???
pesan sifu² putra..banyak²lah berbudi biar terpancar sinaran itu.....

Wednesday, May 4, 2011

Kalimat Tammah (kalimah sakti)

A'UUDZU BIWAJHILLAAHIL KARIIM WABIKALIMAATIL LAAHIT TAAMAATIL LATII LAA YUJAAWIZUHUNNA BARRUN WALAA FAAJIRUN MIN SYARRI MAA YANZILU MINAS-SMAA'I WA MIN SYARRI MAA YA' RUJU FIIHA WA MIN SYARRI MAA DZARO-A FIIL ARDLI WAMIN SYAARI MAA YAKHRUJU MINHAA WAMIN FITANIL LAILI WANNAHARI WAMIN THAWAARIQIL LAILI WANNAHAARI ILLA THOORIQAN YATHRUQU BIKHAIRIN YAA RAHMAN.

Dengan nama ALLAH s.w.t yang pengasih dan maha penyayang.Aku berlindung pada ALLAH s.w.t yang maha pemurah dan berpegang teguh pada kalimat-kalimat NYA yang sempurna yang tidak dapat di pengaruhi oleh sesiapa pun juga, baik orang taat maupun orang fasik, dari kejahatan yang turun dari langit dan kejahatan yang naik ke langit, kejahatan yang ada di muka bumi dan kejahatan yang keluar dari bumi.Kejahatan fitnah-fitnah dan peristiwa yang membawa akibat buruk yang terjadi siang dan malam, kecuali peristiwa yang membawa kebaikan.Hai tuhan kami yang maha RAHMAN.
____________________________________________________________________________

Sedikit penerangan : Putra suka ngan ayat ini coz complete dan sempurna...anda try la amalkan dulu..hehe..

1. Kejahatan yg turun dari langit : bala, wabak, taufan, petir, kuman², penyakit² yg berterbangan di udara dll..

2. Kejahatan yg naik kelangit : catatan amal buruk yg di bawa naik oleh malaikat², roh org² jahat, iblis yg mencuri berita di langit dll..

3. Kejahatan yg terjadi di muka bumi : gangguan syaitan, jin dan manusia, binatang buas, kezaliman, hasut, fitnah, buruk sangka, niat jahat, peperangan dll...

4. Kejahatan yg keluar dr bumi : gempa bumi, gunung berapi, gas beracun, binatang²berbisa yg ke luar dari muka bumi dll..