Pages

" ASSALAMUALAIKUM W.B.T "
SEMOGA SAUDARA / SAUDARI DI BERKATI OLEHNYA

Kamis, 20 Januari 2011

b.2 Teknik atau cara²

Putra kongsi sedikit..

Lepas solat tu..sedekah la Al-Fatihah kat junjungan kita NABI yang agung NABI MUHAMMAD S.A.W 1x (x5waktu dah 5x kita sedekah..dapat syafaat nie..) pastu untuk ibu bapa, guru² ,muslimin dan muslimat yang masih hidup atau pun telah meninggal dunia…

Pastu puji la sikit tanpa niat lain melainkan ikhlas memujiNYA

      ILLAHI YA RAB’BI SUBHAANALLAH….(ya ALLAH ya TUHANku maha suci ALLAH)
  1. SUBHANALLAH 33x (maha suci ALLAH)

SUBHAANALLAHIL ‘ALIYYIL ‘ADHIIMI WABIHAMDIHI DAA IMAN QAA IMAN ABADA..ALHAMDULILLAH…(maha suci ALLAH yang maha besar dengan segala kepujianNYA yang kekal selamanya, segala puji bagi ALLAH)
  1. ALHAMDU LILLAH 33X (segala puji bagi ALLAH)

ALHAMDULILLAAHI RABBIL ‘AALAMIINA ‘ALAA KULLI HAALIN WA FII KULLI HAALIN WA’NI MATIN ALLAHU AKHBAR (segala puji itu bagi ALLAH, tuhan semesta alam, pada setiap waktu, setiap masa dan atas segala nikmatNYA, ALLAH maha besar)
  1. ALLAHU AKHBAR 33x (ALLAH maha besar)

Disambung dengan ALLAHU AKHBARU KABIRAW-WALHAMDU LILLAHI KATHIRAW-WASUBHANALLAHI BUKRATAW-WA-ASILA. LA ILAHA ILLALLAHU WAHDAHU LA SYARIKALAH, LAHULMULKU WALAHUL HAMDU, YUHYI WAYUMI-TU WAHUA ‘ALA KULLI SYA-ING QADIR, LAA HAULAWALA QUWATA ILLA BILLA HILALIILADZIM ….

ALLAH maha besar sebesar-besarnya. Dan pujian bagi ALLAH sebanyak-banyaknya. Dan maha suci ALLAH siang dan malam. Tidak ada tuhan, melaikan ALLAH sendiri. Tidak ada yang menyengutuiNYA. DIA yang empunya kerajaan dan DIA yang empunya pujian. DIA menghidupkan dan mematikan dan DIA berkuasa di atas segala sesuatu. Tiada daya dan kekuatan melaikan dengan bantuan izinNYA.

Moga anda diberi ilham dari padaNYA...