" ASSALAMUALAIKUM W.B.T "
SEMOGA SAUDARA / SAUDARI DI BERKATI OLEHNYA

Rabu, 20 April 2011

Al-KISAH......maka tersebut lah kisah...

Assalamualaikum...
Jika ada masa putra akan kongsikan sedikit ilmu kongsi atau ilmu mafia...coz bg putra banyak kelebihanya dengan tertib,adab,pergaulan,hormat dan macam² kelebihan...bukan nak kata jadi mafia tu bagus..tetapi putra di besarkan dengan adab mcm tu.....

" BERANI TAK PERGI, TAKUT TAK LARI "


Jadi la seperti resam padi, makin berisi makin tunduk.....buat apa nak megah dengan apa yang kita ada, sedangkan ia hanyalah pinjaman semata-mata...bila DIA nak kasi DIA kasi..bila DIA nak tarik DIA tarik..terpulang pada DIA...janganlah di bangga sedikit pun...yang ada hanyalah AKU KAU DAN DIA..kata syeh siti jenar MAN ARAFA NAFSAHU FAQOD AROFA ROBBAHU (siapa yang boleh melihat dirinya, maka dia boleh melihat siapa tuhannya)
pesan sifu putra kalau org takut dgn kita kerana kita mempunyai ramai pengikut atau kerana kita kuat pasti suatu hari nanti jika org itu lebih ramai pengikut atau menjadi lebih kuat mesti org itu akan datang beradu atau mencari sebab utk bersua dengan kita, bermakna ketakutan itu ada batasnya..tetapi jika org hormat pada kita pasti tiada cara untuk mematahkan atau pun tiada batasnya...Renung²kan, Fikir²kan, Kaji²kan dan selamat mencuba.....

Tidak ada komentar:

Posting Komentar