" ASSALAMUALAIKUM W.B.T "
SEMOGA SAUDARA / SAUDARI DI BERKATI OLEHNYA

Rabu, 20 April 2011

PERLIMUN/PENDINDING/PENGHALANG

Assalamualaikum,
Ayat nie atau amalan ini, putra pn tak tahu bila di ijazahkan pada putra..
Ketika berumur 12 tahun iaitu darjah enam, tika itu putra sudah lambat hendak ke sekolah..putra dengan muka sedih campur nak nangis dan mcm² lagi..al maklum laa...dak kecik tak mo gi sekolah...hehee..mcm² la putra merungut..kang pengawas ambil nama..pastu kena panggil dlm perhimpunan (perbarisan)..nanti malu la...kata putra pada mama putra...pastu mama cakap baca ayat nie...mama baca dan putra pun ikut je la apa mama baca...nak jadikan cerita, time masuk sekolah putra lalu depan pengawas jaga pintu tu dengan selamba....(padahal cuak jugak..hehehe) pengawas tu lepaskan je putra, tak tahan dan tak pula minta nama..eh tersentap gaks putra..putra apa lagi..cabut laa...bukan trus gi perhimpunan tapi gi belakang sekolah..ehhehe..selamat la sudah..
cerita kedua pula, sahabat putra masa belajar di satu kolej, pada satu minggu tu budak² perempuan kolej nie di rasuk beramai², sahabat putra nie la yang jadi pawang waktu tu...sahabat nie ada adik perempuan tp boleh masuk asrama wanita waktu di panggil ustaz sahaja..tp bila nak jumpa adik dier, sahabat nie pun guna la ayat nie untuk masuk ke asrama wanita..yang bestnye satu malam tu kecoh gila ramai yang kena rasuk..sahabat nie pun gi la asrama wanita untuk beri sedikit pendinding untuk adik dier..sampai dah masuk bilik, adik dier tak ada pula..(toilet) sahabat nie di sambut dengan baik oleh room mate adik dier..duduk la sahabat nie di katil adik dier sambil menunggu...tika adik balik je sahabat terus lontarkan senyuman..aiks..adik dier wat tak tahu pulak..adik dier terus menuju pada sahabat nie dan terus hendak duduk di atas riba...lantas sahabat bersuara...Woooiiiiii.........apa kena ko nie...zassss......adik tersentap dan bersuara bila abg sampai??
owhh....(dlm hati : dier tak nmpk aku rupanya)..baru lagi kata abgnya dengan senyuman..hehhe..tamat la sudah...

Ini la ayatnya :

WAJA 'ALNAA MIMM-BAINI AIDIIHIM SADDAU WAMIN KHALFIHIM SADDAN FA-AGH SYAINAAHUM FAHUM LAA YUBSIRUUN
Dan kami adakan di hadapan mereka dinding dan di belakang mereka dinding (pula), dan kami tutup (mata) mereka sehingga mereka tidak dapat melihat (kebenaran)
(surah yaasiin : 9 )

Mudah²an di gunakan pada jalan yang benar lagi di redoi...amin YA ALLAH s.w.t...

1 komentar:

Alan Bean mengatakan...

Asalamualikum saudara,amat berguna dan bermanafaat kepada yang amat memerlukan dan mengamalkan ilmu ALLAH SWT ni,apa yang ssy cari kebanyakaan terdapatdi dalam blog ini,insyallah saya akan cuba mengamalkan mengikut panduan saudara,mohon dizinkan dan diijazahkan doa doa tersebut,semoga saudara mendapat berakat dan pahala dari ALLAH SWT,kerna sudi berkongsi pengetahuan dan maklumat,Terima kasih banyak2 dan wassalam.

Posting Komentar