" ASSALAMUALAIKUM W.B.T "
SEMOGA SAUDARA / SAUDARI DI BERKATI OLEHNYA

Friday, June 10, 2011

Ayat Seribu Dinar (rumi)

                             Ayat 1000 Dinar 

WAMAN YATTA QILLAHA YAJ'AL LAHU MAKHROJA WA YARZUQUHU MIN HAITHU LA YAHTASIBU WA MAN YATAWAKAL 'ALALLAHI FAHUWA HASBUHU INNALLAHA BAALIGHU AMRIHI QAD JA'ALALLAHU LIKULLI SYAI IN QADRAN.

Barang siapa yang bertaqwa kepada ALLAH s.w.t nescaya DIA akan mengadakan baginya jalan keluar.Dan memberikannya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangka.Dan barang siapa yang bertawakal kepada ALLAH s.w.t nescaya ALLAH s.w.t akan mencukupkan (keperluan) nya.Sesungguhnya ALLAH s.w.t melaksanakan urusan (yang dikehendakin) nya.Sesungguhnya ALLAH s.w.t telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.
(Surah AT-TALAQ : Ayat 2-3)

Link you tube Ayat 1000 Dinar
http://www.youtube.com/watch?v=2qia-9ATHLY&feature=related

23 comments:

FikriSparePart said...

Saudara Putra...Asslamualaikum...boleh kah saya bertanya saudara ada x ayat2 yang boleh saya guna untuk membuat tunang saya kembali kepada sya..saya tak tahu kenapa tunang saya secara tiba2 hendak memutuskan hubungan..Ya allah sedihnya...Saya Berharap Saudara Putra Dpat membantu saya..saya sekarang sudah seminggu lebih tidak berhubung dengannya ...saya mohon jasa baik saudara putra... jika saudara berkesempatan tolong hubungi no saya ya 012-6524554 saya sanggup lakukan apa sahaja supaya dia kembali kepada saya.

PuTrA Yaa Siin said...

W'salam, saudara fikri..
putra memohon maaf kerana putra bkn bomoh atau pawang boleh buat magic..hehehe...putra cuba bantu apa yang mampu..sebab kita mempunyai tuhan yg sama..putra pun mohon padaNYA juga..
berikan nama penuh saudara dan tunang saudara pada number phone yg putra telah msgkan pagi ini..
putra cuba bertanya pada sifu putra..

Amin...
Amin...
Amin...
Ya ALLAH s.w.t...

Anonymous said...

astaghfirullahallazim

PuTrA Yaa Siin said...

SUBHANALLAH.......

indahnya ayat ini jika sesiapa mengamalkannya..

Sahabat Anda said...

Asalammualaikum ,ingin memperbetulkan sedikit kesilapan ... ayat seribu dinar ada lah (Surah AT-TALAQ : Ayat 2-3) bukannya 1-2 ... sekadar mengingati ... xda niat lain ,,, :)

Anonymous said...

Assalamualaikum, memang terlalu indah surah itu. tp dapatkah saya bawa diri saya kedalam cahaya Allah, saya cuba untuk menguatkan diri ketika diri dikawal nafsu, namun godaan nafsu itu lebih kuat dan saya terlalu lemah, sy seperti hilang arah dan pedoman, seperti di kuasai syaitan. saya takut saya akan terjerumus kekancah maksiat yang besar kalau saya terus dibelengu dengan nafsu sehingga rezeki dan jodoh saya jauh dari saya dan hati ini semakin gelap, dapatkah putra bantu saya walau dengan nasihat dan doa yang mampu membantu saya. tolong lah saya saya buntu dan terlalu banyak dosa saya didunia termasuk bermaksiat dengan diri sendiri saya ingin bertaubat dan menjadi muslimah juga hamba disisi Allah. Hanya seketika iman ini dapat bertahan. bantulah saya dah seluruh tempat saya minta dan luahkan namun tiada jawapan.

Anonymous said...

MMg indah ayat seribu dinar,,,tapi dengan membaca tanpa dengan keyakinan kepada Allah tidaklah dirasakan keberkesanannya,,,,ayat seribu dinar sebenarnya adalah janji dan ikrar kita untuk bertakwa kepada Allah dengan sebenar2 takwa...Baca lah dan fahamilah maksudnya,,,,kerana hamba yg sujud dan akur kepadaNya sudah dijanjikan ketenangan jiwa dan dijauhkan dari Kancah maksiat Insyaallah...sekadar berkongsi pandangan Wallahualam

turtlechubby said...

mohon untuk amibl letak di blog turtlechubby

Anonymous said...

tima kasih

PuTrA Yaa Siin said...

Salam,

Sahabat anda: terima kasih kerana prihatin..

Saudari: putra akan cuba yg termampu..nanti putra cuba contact pada email saudari.

Turtle Chubby: rembat je laa...

saudara/saudari: sama..

mudah²an sedikit pencerahan ini dapat memuaskan hati semua pihak...

Amin...
Amin...
Amin...
Ya ALLAH s.w.t

dinn said...

Assalamualaikum saudara putra... saya pun nak minta tolong.. masalah saya sama dgn saudara fikri. ni no saya 0109568669

The SolArt said...

Asalamualaikum..saudara, boleh saya bertanya?? ada tak cara untuk memohon supaya dapat ilmu yang dimohon???

Anonymous said...

boleh saya dapat kan ayat penuh 1000 dinar dalam rumi...tq

PuTrA Yaa Siin said...

Salam Ukhwah,

Saudara Dinn, maaf putra busy xsempat nak buat apa² dh..blog ini pun dah terabai..sedih pun ada..saudara fikri pun bukan putra dapat tolong apa² pun.. sorry saudara..

Saudari The SolArt, cara putra hanya dgn meminta maaf je la..coz dgn meminta maaf semua urusan DIA akan urusankan..cuba baca terjemahan Ayat seribu dinar nie..tak pun paling best saudari pahatkan kat hati tasbih nabi yunus 24/7..lepas tu takyah nak mohon pun dapat..ehehee..

Saudara/saudari Anonymous, yg putra tahu itu je..yg penuh putra tak tahu..maaf ye..

Mudah²an sedikit pencerahan tu dapat di terima oleh saudara/saudari..

Amin...
Amin...
Amin...

Ya ALLAH s.w.t...

zawani mukhtar said...

Assalamualaikum saudara putra, nk minta izin nk copy ayat ni. terima kasih

PuTrA Yaa Siin said...

Salam Saudara Zawani Mukhtar,
Kopi ke milo ke..zasss...je...

gany said...

Assalamualaikum putra. Saya Gany seorang suami dan mempunyai 2 orang anak. Sejak 2 tahun ini hidup saya bagaikan terumbang ambing. Sebelum itu saya berkerja sebagai pengurus pentadbiran dan sumber manusia. Saya tidak menpunyai sijil2 diploma/degree tetapi oleh kerana kecekapan dan pengalaman selama 12 tahun. Saya terpaksa berhenti kerana mendapat penyakit kayap. Setelah sembuh saya masih tidak dapat mencari kerja walaupun tidak mengharapkan gaji dan jawatan yang tinggi malahan tidak tetap walaupun saya meminta peluang tetapi diberhentikan. Saya juga telah merujuk imam masjid untuk mendoakan pintu rezeki. Minta bantuan petunjuk dari putra jika boleh berikan tips untuk dapat pekerjaan kerana waktu ini saya dalam hidup yang amat susah.0192794667

PuTrA Yaa Siin said...

Salam Saudara Gany..hope saudara teruskan usaha..jgn mengalah..seperti yg putra telah maklumkan..itu sahaja cara putra..

maaf kerana tidak banyak dapat membantu..

Ya ALLAH s.w.t..
kasihanilah hambaMU ini Ya ALLAH s.w.t..
sesungguhnya ENGKAU Ya RAHMAN...
sesungguhnya ENGKAU Ya RAHIM....
Perkenakanlah Ya ALLAH s.w.t..

Anonymous said...

saya mohon nak copy ayat ni..terima kasih

PuTrA Yaa Siin said...

Salam,

Saudara/saudari..tak perlu mohon...amek je..

o_0

Anonymous said...

Mtk maaf ye, m'celah skit....ayt wayarzuquhu sebetulnya dibaca wayarzuqhu,kn?cuba cek smla

Mar Ezani said...

Salam..
Saye nak tanye siket ni, sebernanye sye tak pandai bace al quran... Act sye lpas kawen skrang ni sye tgah mgandung 4buln.. Klau sye amalkan ayat ni sye mudah bsalin tak and sye nak blajar al wuran dan sbagainye sye nak brubah.. Sye tak nak ank sye mcam sye seorg yg degil..

Anonymous said...

Assalam wrt., izin dicopy utk diamalkan.. tk. wassalam.

Post a Comment