" ASSALAMUALAIKUM W.B.T "
SEMOGA SAUDARA / SAUDARI DI BERKATI OLEHNYA

Jumat, 10 Agustus 2012

AL-KAFIRUN (RUMI)

Credit to our family
Thanks A Lottttt


Terjemahan rumi


Arab

Sebutan

“ Katakan lah : Hai orang-orang kafir ”

قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ     

qul ya ayyuhal kafirun


 “ Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah ”





لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ        

La a’abudu maa ta’abudu

Dan kamu bukan penyembah Tuhan yang aku sembah “




        وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ

Wa laa antum a’abiduna maa a’abud

“ Dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah “





          وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ

Wa la ana a’abidun maa a’abadtum

Dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah Tuhan yang aku sembah “



وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُد    

Walaa antum a’aabiduuna maa a’abud


“ Untukmu agamamu dan untukkulah agamaku “


لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِين       

Lakum dinukum waliya diin

18 komentar:

Khairizal Ghani mengatakan...

As salam saudara Putra, terima kasih di atas surah dan doa yang diposkan dalam rumi tersebut. Benar2 membantu bagi orang spt saya ni, harap sgt saudara Putra dapat adakan pula doa untuk tahlil dalam rumi...terima kasih.

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam Saudara Khairizal,

Sama² kasih...pahala kepada tuan yang pahatkan utk putra surah ini..
putra busy sikit sekarang nie..nanti putra try mintak family² yang baik hati tolong pahatkan..ehhehe..

o_0

Anonim mengatakan...

trima kash atas info

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam Saudara, saudari...

Sama² kasih..

Anonim mengatakan...

salam..terima kasih sbb sharing..krm salam pada izan ngan atah skali yer..kata zakwan krm salam..

Anonim mengatakan...

Thankyou for publishing the surah2 in rumi. Really appriciate it.. May allah bless you :)

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam Saudara Zakwan..
Kenal abg Putra ke? :P

Salam Saudara / Saudari..
Thanks..kembali kepada Saudara, Saudari juga..

Belle Nor mengatakan...

Terima Kasih dan moga Allah bergandakan pahala saudara. Saya tidak tahu membaca jawi/arab, tetapi page saudara banyak membantu golongan cetek ilmu seperti saya. May Allah bless you. Thank you.

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam Kasih & Sayang Saudari Belle Nor..

Sama² Kasih...

INSYALLAH..kembali juga kepadanya YA RABB..

mohd ridzhan mengatakan...

Assalamualaikum... terima kasih saudara. surah2nyang saudara poskan ini banyak membantu saya. mudah-mudahan Allah menggandakan pahala buat saudara.

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam Saudara Ridzhan,

Sama² kasih...INSYALLAH..saudara akan dapat pencerahannya kalau saudara mencari..

Wa'allahualam..

o_0

Anonim mengatakan...

Assalam Saudara,
Terima kasih kepada saudara atas pos2 yang memang banyak membantu saya..jika tidak keberatan..mohon sekiranya saudara pos kan doa selepas solat tahajjud..

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam Saudara/Saudari..

Sama² kasih..INSYALLAH..jika sampai nanti akan putra postkan..sebab belum dapat lagi doa lepas tahajud..kengkadang..doa lepas makan a.k.a dapat rezeki pun putra lupa nak baca...heheh..tahajjud belum ada kemampuan lagi nak buat...INSYALLAH..

o_0

azlie zaini mengatakan...

asslamualaikum saya mohon untuk share surah al kafirun ini thanks salam kenal dari saya :)

Anonim mengatakan...

Salam mintak copy surah2 dalam rumi. terima kasih.

adhwa syazani mengatakan...

Assalammualaikum...mohon copy...

ABAYA mengatakan...

Assalam.
Terima kasih tak terhingga terjemah dlm tulisan rumi. Semuga pahala Anda berganda.

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

AMIN

Posting Komentar