" ASSALAMUALAIKUM W.B.T "
SEMOGA SAUDARA / SAUDARI DI BERKATI OLEHNYA

Sabtu, 08 Januari 2011

3. Sedar tetapi ego

Jenis ini tidak kurang juga hebatnya, kadang² mereka ini ilmu agama tahap PHD, Qatam AL-QURAN berkali² tetapi kerna ke-egoan yang lagi tinggi dari PHD menyebabkan mereka sesat..Munkin kerna pangkat,nama atau ingin menjaga air muka, kononnya tak ada standard, padahal beragama la paling standard harap PHD je..tapi ngok tak tentu pasal. Mereka nie kalau berdebat bab agama memang tak pernah kalah, untuk pengetahuan semua...kalau bodoh pasal agama tu lagi selamat di akhirat dari yang pandai tapi tak laksanakan tanggung jawab atau tak laksanakan apa yang telah di pelajari..bukan ke sia² je PHD yang ada tu? hanya dapat pakai di dunia tapi tidak di akhirat sedangkan apa yang kita lakukan di dunia semuanya di kira di akhirat..di sini putra sertakan contoh..

Contoh : seorang alim : Ilmu agama tahap PHD, solat tak pernah tinggal, puasa siap dengan puasa sunat lagi,tapi main nombor ekor pulak..contoh yang mana yang kita nak ikut? boleh terima pakai ke apa yang dier sampaikan dalam ceramah atau mengajak orang lain ke masjid?
bila kita nak tegur pasal main nombor ekor dier ada dalil sendiri, maybe : alaa..kan NABI ada cakap sampaikan lah walau pun satu ayat sungguh pun engkau masih tidak mampu laksanakannya,tak ke terror dier menjawab? dier tak kaji ke pasal halal haram pulak? emm...nie la species yang ego atas kepentingan diri saja..guna ayat suci untuk kepentingan..golongan sesat la nie..

6 komentar:

Anonim mengatakan...

nak share boleh tak putra ?

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam, saudara/saudari...

Amek je...bukan haq putra..dah jumpa tu balun je..mudah²an berguna utk semua...

Amin...
Amin...
Amin...
Ya ALLAH s.w.t

Anonim mengatakan...

Akhir zaman nanti akan ada manusia yang belajar serta mencari ilmu hanyalah semata-mata untuk mengejar kedudukan dan pangkat.

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam saudara/saudari...

dah hampir dah pun...putra pun hampir terjebak gaks.. o_0

Anonim mengatakan...

Assalamualaikum.. sy nie berumur 21 taon n masih menuntut di IPTA..Sy berase btol2 gelisah dan sedih sb sy jeles dgn org yg pndai mengaji n tau pasal hal agama tp solat 5 wktu pon xlaksanakan..Berbeza dgn sy btol2 ingin nk blaja mengaji Al-Quran sb sy btol2 xtau nk mengaji cme sy xtau n buntu dr mne harus sy mulakan..Alhamdullilah solat 5 wktu sy jge n tak bgaul nk buat bnde2 yg bkn2 even sy xpndai mengaji Al-Quran..Diharap saudara putra dpt membantu sy :(

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam Saudara, Saudari..

cari la guru...tiada istilah dah terlambat pun...JUNJUNGAN kita ckp..kalau esok kita tahu hendak qiamat, di tangan ada benih..tanamlah dahulu..biarlah qiamat itu datang....

macam mana putra nak tolong saudara or saudari nie?

Posting Komentar