Pages

" ASSALAMUALAIKUM W.B.T "
SEMOGA SAUDARA / SAUDARI DI BERKATI OLEHNYA

Sabtu, 08 Januari 2011

3. Sedar tetapi ego

Jenis ini tidak kurang juga hebatnya, kadang² mereka ini ilmu agama tahap PHD, Qatam AL-QURAN berkali² tetapi kerna ke-egoan yang lagi tinggi dari PHD menyebabkan mereka sesat..Munkin kerna pangkat,nama atau ingin menjaga air muka, kononnya tak ada standard, padahal beragama la paling standard harap PHD je..tapi ngok tak tentu pasal. Mereka nie kalau berdebat bab agama memang tak pernah kalah, untuk pengetahuan semua...kalau bodoh pasal agama tu lagi selamat di akhirat dari yang pandai tapi tak laksanakan tanggung jawab atau tak laksanakan apa yang telah di pelajari..bukan ke sia² je PHD yang ada tu? hanya dapat pakai di dunia tapi tidak di akhirat sedangkan apa yang kita lakukan di dunia semuanya di kira di akhirat..di sini putra sertakan contoh..

Contoh : seorang alim : Ilmu agama tahap PHD, solat tak pernah tinggal, puasa siap dengan puasa sunat lagi,tapi main nombor ekor pulak..contoh yang mana yang kita nak ikut? boleh terima pakai ke apa yang dier sampaikan dalam ceramah atau mengajak orang lain ke masjid?
bila kita nak tegur pasal main nombor ekor dier ada dalil sendiri, maybe : alaa..kan NABI ada cakap sampaikan lah walau pun satu ayat sungguh pun engkau masih tidak mampu laksanakannya,tak ke terror dier menjawab? dier tak kaji ke pasal halal haram pulak? emm...nie la species yang ego atas kepentingan diri saja..guna ayat suci untuk kepentingan..golongan sesat la nie..