" ASSALAMUALAIKUM W.B.T "
SEMOGA SAUDARA / SAUDARI DI BERKATI OLEHNYA

Rabu, 16 Februari 2011

Kenali diri sendiri rata-rata, Baru kenal tuhan yang amat nyata.

Jalan ini di lalui oleh ramai ahli, Jika tersalah jalan anda akan terpesong jauh....Lagi² jika belajar tanpa rujukan guru atau ahlinya..
Siapa " kita " hidup di dunia ini?
Adakah kita ini tuhan?
Boleh menghukum sesiapa?
Boleh menjadikan apa² saja?
Boleh melakukan apa saja yang kita suka?
Kenyataannya kita hanyalah hamba yang maha ESA..hanya mengikut apa yang telah di syariatkan bukan buat² sendiri atau ikut² dari nenek moyang.
Tapi layak ke kita bergelar hamba-NYA?
Anda buat apa yang di suruh?
Anda tegah apa yang di larang?
Bagaimana anda hendak mengaku sebagai hamba-NYA sedangkan anda tidak lakukan apa yang di suruh atau tidak laksanakan syariat? bagaimana anda boleh katakan yang DIA adalah kesayangan anda dan DIA lah segala²nya...cuba anda fikir jika seseorang yang sedang berkasih²an, sanggup melakukan apa sahaja..tapi pada kekasih yang amat nyata, anda tidak mampu ikuti suruhan-NYA......
Bagaimana anda berani mengaku yang anda seorang penyayang di dunia ini?
Anda berani mengaku yang anda seorang yang setia di dunia ini?
Anda berani mengaku yang anda seorang yang jujur di dunia ini?
Anda mengaku yang anda seorang yang ikhlas di dunia ini? dll...
putra ingin menyatakan yang anda semuanya penipu....dengan pencipta anda pun anda tidak sayang...dengan yang memberi kehidupan pun anda tidak setia..macam mana putra ingin percaya kepada dunia dan segala isinya lagi? jika anda tidak sujud pada-NYA, bagaimana putra ingin percaya segala kata² anda? segala janji² manis anda? semuanya hanya kata² kosong atau omong² kosong aja deh...sujudlah pada-NYA dengan tawadhuk, jika anda ingin menjadi hamba yang penyayang, setia, jujur dan sebagainya..percaya lah..jika anda kejar dunia, hanya dunia lah yang anda dapat, Tapi jika anda kejar akhirat pastinya anda dapati dunia pun bersama anda....segala sesuatu di ciptakan tidak sia-sia...kita hanya hamba yang mampu mengikut segala kehendak-NYA..kita sebenarnya tiada apa² di dunia ini..kita ini terlalu hina, tiada ruang atau benda sebesar zarrah pun kepunyaan kita..jadinya, siapakah anda?

Ikutilah AL-QURAN dan HADIS..
Apa yang putra tahu, dari NABI ADAM a.s lagi telah di arahkan mentauhidkan ALLAH s.w.t hinggalah NABI junjungan kita NABI MUHAMMAD s.a.w yang membawa kitab suci AL-QURAN yang sempurna segala isinya...Cuba anda kaji apa yang tiada di dalam AL-QURAN?
putra boleh katakan dunia ini lagi kecil dari AL-QURAN, kerna segala isi dunia berada di dalam AL-QURAN...AL-QURAN is a manual or AL-QURAN is everything...segala² telah di sampaikan kepada kita tanpa bayaran, tetapi kenapa ada setengah pihak yang menjual ayat² suci AL-QURAN dengan sewenang²nya untuk mengaut keuntungan? sedangkan NABI MUHAMMAD s.a.w sampaikan pada kita dengan percuma dan di arahkan sampaikan pada yang lain juga...tiada pula ia mengatakan perlu meletakkan harga jika menyampaikan...Putra faham jika kamu kata sekarang ini semuanya duit..tanpa duit semua tak akan berlaku....Putra faham juga jika kamu mengatakan dulu kamu belajar sampai PHD pakai duit tau..bukan dapat free, sebab tu nak sampaikan pula, kena letak harga..cuba anda bayangkan pada yang tidak mampu untuk membuat bayaran, sedangkan mereka benar² ikhlas ingin mempelajarinya..munkin mereka tidak akan dapat sampai bila², or munkin akan ada kejadian mencuri, merompak or apa² cara supaya mereka dapat mempelajari...boleh ke anda mengaku yang anda mengikut AL-QURAN sepenuhnya? sedangkan dalam AL-QURAN telah menyatakan rezeki itu telah di bahagi²kan dari sejak azali...kenapa anda masih risau dan tidak percaya pada janji-NYA? sedarlah.....sedarlah....sedarlah...
Jika tanpa mengikut panduan AL-QURAN dan hadis, maka akan sesatlah kita..bukan anda tapi " KITA "
kita serupa.....................................

18 komentar:

ALMONERO mengatakan...

TERIMA KASIH.

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam ALMONERO..

Kasih di terima....

wani mengatakan...

saya dah banyak terpesong mcmna saya nk kembali ke jln Allah.. tiada pembimbing.. dicemuh bila menyatakan ingin berubah.. sampai sekaang saya xdapat nak belajar secara mendalam..

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam Saudari Wani,

Bermula dari niat saudari..pasti DIA membantu..kena lawan la...malu tu tolak tepi je..putra dh pernah alami juga..mcm² kata²,perli² dan sewaktu dgnnya..

ala..diorg ada mulut..biar la diorg nk ckp apa..kita plk ada telinga..kita dgr je la..kalau kita menjawab..sm la kita ngan diorg..rileks sis..teruskan usaha anda..jgn mengalah...

INGAT!!!
DIA tidak pernah lalai dan tidak pernah tidur..

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam Saudara Eddy...

Cool sokmo...but sometime sentap gaks..hehehe

o_0

Anonim mengatakan...

Bagaimana caranya untuk kita mengenal siapa diri kita...cara2nya

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam Saudara/ Saudari...

Instifar..Taubat...dekatkan diri..nanti baru nampak kuman yg halus di dunia ini...

o_0

Anonim mengatakan...

terima kasih

Anonim mengatakan...

jika kita cari maka kita sudah dekat dgnNya.. jika kita lupa maka kita suda lebih jauh dgnnYa..

Anonim mengatakan...

namun ada sesetengah orang boleh buat 5 waktu namun dia masi tidak pasti.. kerana masi ingin tau,mcm mana rupa Tuhan yg dia sembah itu maka akidahnya suda rosakk.. kebanyakan orng anggap Tuhan itu ada di langit.. dan Guru cakap Dia dekat dgn kita .. so, mcm mana kita menggangap ini Dia tuu dekat dgn kita sedangkan Dia tuu kita ingat d atas langit..

erwan mengatakan...

aku pernah tanya seorang bergelar Haji.. 'tuan pernah kah nampak Tuhan.. dia kata pernah ... saya tanya lagi.. mcm mana rupanya.. dia kata warna putih berjubah... " apa pandangan kalian tentang ini??

erwan mengatakan...

aku pernah buat satu meditasi diri.. LOOK your mind.. mcm mana cara sekali pun aku tidak berjaya melihatnya sehingga aku automati kembali pada asal minda ku... aku cuba tanya Roh ku.. aku cuma dengar " itu lah dia "tiada atau kosong" dan akan kembali juga".. aku masi tidak paham kata-kata itu.. tapi hanya naluri ku saja yg faham.. apa pendapat kalian tentang ini..

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam Saudara/ Saudari..

Sama² Kasih..

o_0

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam Saudara Erwan,

Maaf jika putra tersalah ya...

Sesat Haji itu jika katanya pernah ketemu TUHAN..kerana TUHAN tidak bertempat tidak berupa..masakan haji tersebut bisa melihat tuhan?
dalam sejarah islam pun hanya junjungan kita NABI MUHAMMAD s.a.w yang bisa melihat ALLAH s.w.t ...

Putra ramai juga guru bergelar bermacam² pangkat..tetapi tiada yang pernah melihat ALLAH s.w.t...aoa yang putra boleh katakan..guru itu karut...

Bab meditasi pula..sukar untuk di jelaskan..apabila sudah cukup makan zahir dan batin..tidak mustahil jika saudara mampu berkomunikasi sama ROH saudara sendiri..bahkan..ROH yang sudah pergi pun bisa berkomunikasi..INSYALLAH..

Yang makan cabai pasti tahu akan nikmatnya pedas atau manis..yang tidak makan hanya mampu bersangka²..

wa'allahualam..

Semoga dengan sedikit pencerahan ini dapat memuaskan sediit hati saudara Erwan..

INSYALLAH..

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam Saudara/ Saudari..

Emang benar..jika di cari...INSYALLAH makin dekat dengan kita..dan jika lalai makin jauhlah dari kita..

Wa'allahualam..

ALLAH s.w.t tidak bertempat..masakan di langit?

jika orang yang bisa solat 5 waktu tanpa putus sudah bagus..tapi jika orang itu tidak kenal tuhannya..apa yang di sembah? apa yang di persembah?
siapa yang menyembah?

itu yang jadi persoalan..adakah kita hanya menyembah dinding?

wa'llahulam..

Anonim mengatakan...

Salam...boleh tak putra tunjuk ajar..bagaimanakah cAranya untuk berbual dng roh kita..

Anonim mengatakan...

Salam...boleh tak putra tunjuk ajar..bagaimanakah cAranya untuk berbual dng roh kita..

Anonim mengatakan...

Salam...boleh tak putra tunjuk ajar..bagaimanakah cAranya untuk berbual dng roh kita..

Posting Komentar