" ASSALAMUALAIKUM W.B.T "
SEMOGA SAUDARA / SAUDARI DI BERKATI OLEHNYA

Selasa, 15 Maret 2011

Ilmu super power...

Putra sengaja melambatkan apa yang putra ingin kongsikan..semata² utk anda mendapat
" ILMU SUPER POWER "  ehhehe....bersamaan dengan ilmu sabar...bukan senang nak dapat amalkan ILMU SUPER POWER nie...susah woo...bagi pendapat putra, jika ilmu yang anda ada tidak di amalkan dan tidak di sampaikan, jadi langsung tidak berguna dan tidak bermakna..anda kumpul amalan², ilmu² tapi anda tidak mengamalkan, menggunakan atau menyampaikan apa yang anda dapat??  kumpul ilmu je laa...entah² esok sampai ajal anda, langsung putus terus ilmu atau amalan anda tanpa di wasiatkan pada siapa²...Putra belajar pun beribu² RM juga...tapi kini putra ingin sampaikan dengan percuma, pada permulaan putra sayang ingin sampaikan dan ingin kenakan bayaran atau orang kata pengeras laa...pemanis laa..konon²nya baru la ilmu yang nak di ijazahkan tu berkat..ehhehe...padahal mencari keuntungan je...cuba anda fikir amalan yang menggunakan ayat suci AL-QURAN perlu ke di bayar? sedangkan wahyu yang di turunkan oleh malaikat jibril pada junjungan besar kita NABI MUHAMMAD s.a.w adalah percuma dan NABI MUHAMMAD s.a.w sampaikan pada kita pun percuma...anda fikir la..anda sedang menjual ayat-ayat suci AL-QURAN dengan harga yang murah sedangkan ia bukan tiada harga tetapi tidak ternilai harganya...

Salah seorang sifu putra menceritakan tentang penjualan kitab suci AL-QURAN di indonesia..katanya jika anda hendak membeli kitab suci AL-QURAN memang ada jual, tetapi jika anda hendak membeli ayat suci AL-QURAN mereka tidak jual....sebabnya ayat suci AL-QURAN adalah kata-kata ALLAH s.w.t dan kitab di jual kerana kos pembuatannya dan sewa kedai..itu yang putra boleh terangkan sedikit sebanyak...lagi satu sifu putra menceritakan tentang setelah tamat pembelajarannya di perguruan indonesia...

Sifu : Pak berapa bayarannya pembelajaran ini.
Sifu atas sifu : Iya...bapak ada bilang nggak berapa bayarannya?
Sifu : Bapak bilang nggak ada bayaran..
Sifu atas sifu : Iya udah..nggak ada bayaran kenapa tanya lagi?
Sifu : Tak kan langsung tiada bayaran pak?
Sifu atas sifu : Iya..awal² sudah di bilang nggak ada bayaran kan? jika kamu kasi iya saya ambil..jika kamu nggak kasi..iya saya nggak mintak...ilmu ini bukan saya yang punya..masakan saya bole meletakkan harganya??  (tamatlah sudah cerita sifu putra)

Dari cerita ini lah telah membuka pintu hati putra supaya tidak menjual apa² amalan atau ilmu yang putra anda kepada sesiapa sahaja...Kerna semuanya kepunyaan DIA...tiada apa² kepunyaan kita...kerna cerita ini juga lah membuatkan putra tersentak dan teringat pada seorang sahabat putra yang meminta QAF40 pada putra tapi putra tidak berikan, munkin ketika itu putra terfikir yang putra dapat dari datuk seorang sahabat 10 tahun yang lepas...jadi putra tidak boleh berikan....tapi bila putra fikirkan kembali...ish...sahabat putra bagi dulu dier tak cakap atau pesan pula boleh sampaikan pada yang lain atau tidak...sedangkan abang² putra pun putra sudah suruh amalkan..dengan itu putra memohon maaf kepada sahabat putra dengan maaf sebenar² maaf, kerna ia telah merunsingkan fikiran putra..." MAAFKAN PUTRA SAHABAT " moga dengan izin ALLAH s.w.t , putra akan berikan QAF40 pada sahabat putra siap dengan 2 version lagi..hehheeh..

2 komentar:

Anonim mengatakan...

Salam Putra boleh kongsikan ilmu super power tu
kat email saya
amirulpg@gmail.com

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam Saudara Amirul,

Ilmu yg putra ckp tu tenaga dalam yaasiin la..ehhehe

o_0

Posting Komentar