" ASSALAMUALAIKUM W.B.T "
SEMOGA SAUDARA / SAUDARI DI BERKATI OLEHNYA

Senin, 04 April 2011

LAM JALALLAH

Hasbiallah hu li dun’ia ya,
Hasbiallah hul karim,
Lima aham manii,
Hasbiallah hul halimul qawim,Liman baro alai ya,
Hasbiallahu la ilahailla hu, 'alai hi tawakkaltu, wa hua rabbul 'arsyil 'azim"

Cukuplah ALLAH s.w.t bagi duniaku,
Cukuplah ALLAH s.w.t yang MAHA MULIA bagiku, di atas apa yang menimpaku,
Bagi sesiapa yang menginayaiku,
Cukuplah ALLAH s.w.t yg MAHA berat seksaanNYA, ke atas sesiapa yang menyusahkanku, dengan keburukkan,
Cukuplah Allah bagiku (untuk menolong dan memeliharaku), tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan DIA; kepadaNYA aku berserah diri, dan Dia lah pemilik Arasy yang agung”.



BAHU KIRI (YA HAYYU)
PUSAT (YA QOYYUM)
BAHU KANAN (LAA YAMUT)



19 komentar:

sury mengatakan...

salam...tuan, apa fungsinya lam jalalah ini?

sury mengatakan...

bagaimana pula cara mnggunakannya?

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam Saudara Sury,

saudara ada ikut mana² aliran silat atau mana² perguruan ke? cuba search kat pakcik google..
mcm2 ada..coz LAM ada banyak version n bnyk fungsi..atau senang kata multi fungsi..lebih kepada "kunci"

mudah²an sedikit pencerahan tu dapat memuaskan hati saudara Sury..

Amin...
Amin...
Amin...
Ya ALLAH s.w.t

Anonim mengatakan...

jgn belajar tanpa guru.

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam Saudara/Saudari..

Benar tu..internet cuma menjadi tempat rujukkan zaman sekarang..tidak semuanya benar..

jadi berhati2 la wahai ummat...

Anonim mengatakan...

salam tuan.. saya ingin bertanya do'a diatas tu ade kaitan ke dengan pakaian lam jalalah?

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam Saudara,Saudari..

Tengok atas pakaian saudara,saudari..dan tgk atas guru juga.

Coz putra pun ada 3,4 LAM JALALLAH..

Mudah²an saudara berpuas hati dengan jawapan ringkas tersebut.

sure lock mengatakan...

assalamualaikum tuan...saya masih dalam peringkat belajar...sejak kebelakangan ini banyak peristiwa2 yang saya rasa memang allah pandu saya untuk mendalami ilmu2 sebegini..tapi bagaimana saya boleh ketemu mursyid atau guru...banyak persoalan tentang makrifatullah...dan saya tahu ini semua perlu berguru...kalau tak keberatan boleh tuan syorkan saya mana2 guru yang dikenali...sebab nak cari guru ni amatlah sukar...harap tuan boleh perjelaskan di emel saya.. sure8lock@gmail.com terima kasih..

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

Salam Kasih dan sayang Sure Lock..

PM dekat page je..INSYALLAH putra cuba bantu apa yang termampu...

INSYALLAH...

o_0

Anonim mengatakan...

Kepada sesiapa yang tidak mengetahuinya / tidak pernah dengar tentang Lamjalala ! tidak perlu lah kunjungi blog ini kerana Ia akan menimbulkan salah faham kerana orng yang tidak mengetahui perkara ini akan mengatakan Ia Syirik ! Oleh itu, Kita sebagai Umat Islam mestilah berusaha untuk mempelajari Ilmu2 yg Berlandaskan Islam ! Jangan hanya Dok diam dengar Ustadz ceramoh , Ustazd Pun blum tentu Tau hal ini !

MAAFKAN saya kalau mengguris perasaan para pembaca, saya cuma ingin mengingatkan kalian.

Anonim mengatakan...

pernah dengar dari aliran BSS. adakah betul??

Anonim mengatakan...

pernah dengar dari aliran BSS. adakah betul??

ishma mengatakan...

Assalamualaikum tuan, saya mohon mengunakan berberapa doa2 disini,, semoga mendapat panduan2 dari pihak tuan dan berakah Allah SWT..amiin

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

test

Rosfazlie mengatakan...

Assalam tuan...tuan ada mengatakan bahawa fungsi lam jalalah ini adalah untuk kunci. Boleh saya tanya apakah yang dikunci dan bagaimana mahu membuka kunci tersebut? Mohon pencerahan

Rosfazlie mengatakan...

maaf...sambungan tuan...boleh tak ayat yang arab tu ditulis dalam bahasa arab sebenar...jadi lebih jelas makhraj dan hurufnya...

PuTrA Yaa Siin mengatakan...

As Salam,

Ini baik berguru..sebab saya pun ada banyak versi LAM..
sukar nak terangkan dalam blog..

Mohon maaf saudara.

jo as mengatakan...

poyo je.....

jo as mengatakan...

poyo je.....

Posting Komentar