" ASSALAMUALAIKUM W.B.T "
SEMOGA SAUDARA / SAUDARI DI BERKATI OLEHNYA

Jumat, 14 Januari 2011

Teknik atau cara².

Putra mulakan dengan lekatkan DIA di hati melalui zikir, kerna dengan zikir dapat menghilangkan titik² hitam yang ada di hati dan membuatkan kita kuat bersamaNYA...sebab putra nie hati bukan titik² hitam..dah kelam tiada rupa hati macam arang la.... dengan ini moga di beri ilham kepada anda yang ingin melaluinya... Zikir mempunyai 5 jenis :-

1. Zikir lisan
2. Zikir qolbi (hati)
3. Zikir roh.
4. Zikir nafas.
5. Zikir rasa.

Atau yang Tok Pulau Manis terangkan tentang maqam² :-

1. Yang zikir dengan lisan tiada dengan qalbi.
2. Yang zikir dengan qalbi tiada dengan lisan.
3. Yang zikir dengan akal.
4. Yang zikir dengan sir.
5. Yang zikir dengan mazkur.


Sifu putra menerangkan pada putra apa itu zikir dan bagaimana hendak mula..Katanya mula dengan zikir lisan sahaja tak perlu terburu² sabar dehh, Putra punya la panas..senang la sifu cakap..sifu tingkatan mana dah...merungut, merungut gaks...tapi putra cuba la dengan zikir lisan...putra tanya zikir mana nak mula? ALLAH?, ALLAH HU?, HU ALLAH? sekali sifu putra kata..iyaa...terpulang aja apa mau mula..waduh..kok bertambah penin putra...dah makan masa berminggu baru la putra cuba satu zikir...Iaitu Astaufirullah al adzim...sebab putra terlalu banyak dosa..minta maaf aja laa...tapi tak tahan lama putra berzikir Astaufirullah al adzim terlintas pula sebab asik minta maaf je..bila pulak putra nak puji..emm..putra contact sifu putra lagi..macam mana nie sifu..asik minta maaf je..nk puji jugak...emm..munkin dengan senyuman sifu menyatakan iaaaa boleh aja...kamu zikir aja LAAILAAHAILLA ANTA SUBHANAKA INNI KUNTUM MINAL DZOLIMIN (tasbih nabi yunus)..macam tu ok la sifu...pastu putra cari maksudnya...tercengang la putra bila tau maksudnya..puji dan mohon ampun kerna telah menzalimi diri sendiri...putra pun mula la zikir lisan dengan zikir ni..zikir tak kira waktu hinggalah sampai tidak sedar pun zikir ini masih bermain di hati, munkin ini dikatakan zikir qalbi kot..kadang² bangun tido zikir itu masih bermain di hati sampai terlintas..eh putra tak tido ke nie..putra nak cerita lebih² pun tak reti..kalian aja mulakan..ehhehe..iyaa..kok kita sama aja sehh..
nikmat dan ketenangan yang di lalui tidak dapat di gambarkan dengan kata²...mulakan aja..pasti DIA memberi ilham pada kita,percaya aja loor...DIA maha kuasa lakukan apa² aja yang DIA inginkan....

Kalau ada yang sudah melalui atau ada yang ingin di tambah sila tinggalkan komen anda ok? kita berkongsi kenikmatan bertuhan....

Tidak ada komentar:

Posting Komentar