" ASSALAMUALAIKUM W.B.T "
SEMOGA SAUDARA / SAUDARI DI BERKATI OLEHNYA

Minggu, 24 April 2011

Al-KISAH......maka tersebut lah kisah...

Assalamualaikum dan Salam 1 MALAYSIA..ehhee

Di sini putra nak citer sikit la masalah putra..Ye laa..kat sape lagi putra nak citer..kat serambi usang nie je la...putra di tuduh atau di fitnah oleh 3 orang dukun tah dari mana asal usul bomoh tu tah..ada ke 3 org pawang nie cakap putra buat org..atau bahas sainstifik nye putra hantar benda kat org..adush..langsung tak logic..nak berubat tak reti..ini kan nak hantar kat org pulak..adoyai...parah..parah..
Di sini putra berani mengatakan yang dukun,bomoh n pawang tu membohong..masakan tidak membohong padahal putra tak reti nak santau ke..santet ke..entah ape² entah...
Pada sahabat² yang terbaca artikel ini..doakan putra moga tabah menghadapinya...
Mudah²an terbukalah pintu hati org yg terkena tu.....Amin Ya ALLAH s.w.t...

Doa Malaikat Jibril & Nabi Isa

ISMUL A’ZHOM NABI ISA


ALLAHUMMA INNI AS’ALUKA BISMIKAL AHADI A’AZZI WA AD’UUKALLAHUMMA BISMIKAL AHADISSHOMADI, WAAD’UUKALLAHUMMA BISMIKAL AZHIIMIL WITRI, WA ADUKALLAHUMMA BISMIKAL KABIIRIL MUTA’ALI, ALLADZI MALA’AL ARKAANA KULLAHA ’AN TAKSIFA ‘ANNI MAA ‘ASBAHTU WAMAA AMSAITU FIIHI.

 Doa nie boleh buat untuk sebarang permohonan, kalau dah Nabi Isa & Malaikat yang amal anda kaji sendiri la sama ada mujarab ke tidak..heheh..rasanya dah banyak sangat doa yang multi fungsi nie..sesungguhnya ilmu ALLAH s.w.t. itu luas..jika lautan di jadikan ink dan daun² di jadikan kertas pun tak kan habis ilmu ALLAH s.w.t....kaji dan terus mengkaji...mudah²an di beri ilham atau petunjuk dariNYA....wallahualam...

Rabu, 20 April 2011

Al-KISAH......maka tersebut lah kisah...

Assalamualaikum...
Jika ada masa putra akan kongsikan sedikit ilmu kongsi atau ilmu mafia...coz bg putra banyak kelebihanya dengan tertib,adab,pergaulan,hormat dan macam² kelebihan...bukan nak kata jadi mafia tu bagus..tetapi putra di besarkan dengan adab mcm tu.....

" BERANI TAK PERGI, TAKUT TAK LARI "


Jadi la seperti resam padi, makin berisi makin tunduk.....buat apa nak megah dengan apa yang kita ada, sedangkan ia hanyalah pinjaman semata-mata...bila DIA nak kasi DIA kasi..bila DIA nak tarik DIA tarik..terpulang pada DIA...janganlah di bangga sedikit pun...yang ada hanyalah AKU KAU DAN DIA..kata syeh siti jenar MAN ARAFA NAFSAHU FAQOD AROFA ROBBAHU (siapa yang boleh melihat dirinya, maka dia boleh melihat siapa tuhannya)
pesan sifu putra kalau org takut dgn kita kerana kita mempunyai ramai pengikut atau kerana kita kuat pasti suatu hari nanti jika org itu lebih ramai pengikut atau menjadi lebih kuat mesti org itu akan datang beradu atau mencari sebab utk bersua dengan kita, bermakna ketakutan itu ada batasnya..tetapi jika org hormat pada kita pasti tiada cara untuk mematahkan atau pun tiada batasnya...Renung²kan, Fikir²kan, Kaji²kan dan selamat mencuba.....

AYAT URUT

1. Shahadah (1 nafas)
2. Selawat 3x (1 nafas)
3. Doa nabi yunus (1 nafas)

BISMILLAHIRROHMAANIRROHIIM. 
A’UUDZU BI’L IZZAYILLAAHI WA JABARUUTIHII WA QUDROTIHII MIMMA AJIDUL, ALLOOHUMMA ADZHIB HU ‘ANNII YAA FATTAAHU BILAA MIFTAAH, IF TAHLANAA BIBAROKATI UMMI MUUSAA BINTI LAAWIBNI YA’QUUBA WA BAROKATI SAYYIDINA BUDUUH.

Cara : Bacakan pada minyak yg hendak di gunakan atau pun baca aja tika hendak mula mengurut..


Mudah²an berguna....amin YA ALLAH s.w.t......

PERLIMUN/PENDINDING/PENGHALANG

Assalamualaikum,
Ayat nie atau amalan ini, putra pn tak tahu bila di ijazahkan pada putra..
Ketika berumur 12 tahun iaitu darjah enam, tika itu putra sudah lambat hendak ke sekolah..putra dengan muka sedih campur nak nangis dan mcm² lagi..al maklum laa...dak kecik tak mo gi sekolah...hehee..mcm² la putra merungut..kang pengawas ambil nama..pastu kena panggil dlm perhimpunan (perbarisan)..nanti malu la...kata putra pada mama putra...pastu mama cakap baca ayat nie...mama baca dan putra pun ikut je la apa mama baca...nak jadikan cerita, time masuk sekolah putra lalu depan pengawas jaga pintu tu dengan selamba....(padahal cuak jugak..hehehe) pengawas tu lepaskan je putra, tak tahan dan tak pula minta nama..eh tersentap gaks putra..putra apa lagi..cabut laa...bukan trus gi perhimpunan tapi gi belakang sekolah..ehhehe..selamat la sudah..
cerita kedua pula, sahabat putra masa belajar di satu kolej, pada satu minggu tu budak² perempuan kolej nie di rasuk beramai², sahabat putra nie la yang jadi pawang waktu tu...sahabat nie ada adik perempuan tp boleh masuk asrama wanita waktu di panggil ustaz sahaja..tp bila nak jumpa adik dier, sahabat nie pun guna la ayat nie untuk masuk ke asrama wanita..yang bestnye satu malam tu kecoh gila ramai yang kena rasuk..sahabat nie pun gi la asrama wanita untuk beri sedikit pendinding untuk adik dier..sampai dah masuk bilik, adik dier tak ada pula..(toilet) sahabat nie di sambut dengan baik oleh room mate adik dier..duduk la sahabat nie di katil adik dier sambil menunggu...tika adik balik je sahabat terus lontarkan senyuman..aiks..adik dier wat tak tahu pulak..adik dier terus menuju pada sahabat nie dan terus hendak duduk di atas riba...lantas sahabat bersuara...Woooiiiiii.........apa kena ko nie...zassss......adik tersentap dan bersuara bila abg sampai??
owhh....(dlm hati : dier tak nmpk aku rupanya)..baru lagi kata abgnya dengan senyuman..hehhe..tamat la sudah...

Ini la ayatnya :

WAJA 'ALNAA MIMM-BAINI AIDIIHIM SADDAU WAMIN KHALFIHIM SADDAN FA-AGH SYAINAAHUM FAHUM LAA YUBSIRUUN
Dan kami adakan di hadapan mereka dinding dan di belakang mereka dinding (pula), dan kami tutup (mata) mereka sehingga mereka tidak dapat melihat (kebenaran)
(surah yaasiin : 9 )

Mudah²an di gunakan pada jalan yang benar lagi di redoi...amin YA ALLAH s.w.t...

Minggu, 17 April 2011

ILHAM & LINTASAN HATI

Bismillahirohmanirohim...

Di sini putra cuba kongsikan apa yang putra mengerti tentang ilham dan lintasan hati...apa yang putra faham, ilham dan lintasan hati adalah sama,lintasan hati itu yang di panggil ilham...semua manusia memilikkinya sama ada sedar atau pun tidak sahaja..sebab tu putra pegang kata² sifu putra yang pertama " JANGAN LALAI". Putra cuba terangkan sedikit apa yang putra faham..lintasan hati ada dua jenis :

1. Lintasan hati yang baik.
2. Lintasan hati yang buruk.

LINTASAN HATI YANG BAIK

Lintasan hati yang baik datangnya dari ALLAH s.w.t melalui roh al-qudus dan juga di kenali sebagai jibril, ia menghantarkan atau memberi ilham yang baik² sahaja, sama ada lintasan hati itu cepat atau pun lambat, contohnya : hati berkata aku perlu menderma kepada makcik nie, mesti makcik nie perlukan duit..ketika itu pula hanya anda dan makcik tu yang ada, ini bermakna ilham yang baik kerana anda tidak dapat menunjuk² dan membanggakan diri (riak). Begitu la lebih kurang lintasan hati yang baik..jika anda tidak lalai anda akan dapat petunjuk yang banyak melaluinya, ada ayat mengatakan "sesungguhnya manusia itu di beri petunjuk adakah mereka tidak sedar"

LINTASAN HATI YANG BURUK

Lintasan hati yang buruk datangnya dari syaiton lakhnatullah....contoh yang halus : anda sedang berjalan dengan girlfriend di khalayak ramai, ada orang datang meminta derma hati berkata derma la banyak sikit bukan ke benda baik derma nie..anda pun menderma dengan banyak..sedangkan jika berseorangan anda nak dekat dengan peminta derma tu pun jauh sekali ini kan pula menderma..emm..ini boleh menyebabkan timbulnya riak tanpa anda sedari.

Lebih kurang macam tu la bab lintasan hati atau ilham nie..putra tak berapa pandai hendak menerangkan dengan lebih details...anda perlu tahu yang syaitan nie bijak memutar belit..kadang² dier suruh buat benda baik, sedangkan niat si syaitan nie nk jerumus anda ke jurang RIAK, TAKBUR, BONGKAK, jadinya anda perlulah berhati² dengan setiap gerak geri anda supaya tidak terpesona dengan tipu daya syaitan.....
Wallahualam..........

akhir kata dari putra " JANGAN LALAI "

Ubat Sakit GiGi

Nie dah jadi dokter pulak...
Barang² yang perlu di sediakan :

1. Tukul besi
2. Paku
3. Kayu/papan/tembok/dinding dll yang boleh pacak paku..hehehe

Caranya : 1.Baca Shahadah (satu nafas)
               
                2. Baca Selawat 3x (satu nafas)
               
                3. Baca Doa NABI YUNUS
                " lailahaila anta subhanaka inni kuntum minaldzolimin" (satu nafas)
               
                4. Baca AL-FATIHAH (satu nafas)
               
                5. Baca AL-IKHLAS (satu nafas)
               
                6. Baca ABAJADUN HAWAZUN HATHAYA (satu nafas)
               
                7. Standby dengan tukul n paku, niatkan kesakitan pindah pada paku..pastu pacak la paku kat
                    mana yang anda suka..ehheh...

Kalau buat untuk orang lain, suruh duduk di hadapan dan gunakan cara yang sama...buat hingga berhasil..amin YA ALLAH s.w.t

Pagar Rumah Guna Garam

         1. Shahadah 1x

2. Selawat 3x

3. Doa NABI YUNUS 
" lailla ha illa anta subhanaka inni kuntum minaldzolimin"

4.  A’uudzu billaahis samii’il ‘aliim minasyaitonirrojiim. Huwallaahul 
ladzii laa ilaaha illaa huwa ‘aalimul ghoibi was-syahaadati huwar 
rohmaanur rohiim. Huwallohul ladzii laa ilaaha illaa huwal maalikul 
qudduudud salaamul mu’minul muhaiminul ‘aziizul jabbaarul mutakabbir. 
Subhaanallohu ‘ammaa yusrikuun. Huwallahul kholiqul baariul 
mushawwiru lahul asmaa’ul husnaa, yusabbihu maa fis samaawaati wal ardi
wa huwal‘aziizul hakiim.  17X

          5.  Ayat kursi 17X


Cara : Taburkan sekeliling rumah...seperti biasa ikut la tertib..dahsyat kan? pakai garam la pulak...tak bagai kawat dawai n simen..hehehe
semoga termakbul......amin YA ALLAH s.w.t..

Sabtu, 16 April 2011

Pendinding 7 Kursi (ayat kursi)








Allahu la ilaha illa Huwa, Al-Haiyul-Qaiyum
La ta'khudhuhu sinatun wa la nawm,

lahu ma fis-samawati wa ma fil-'ard

Man dhal-ladhi yashfa'u 'indahu illa bi-idhnihi

Ya'lamu ma baina aidihim wa ma khalfahum,

wa la yuhituna bi shai'im-min 'ilmihi illa bima sha'a

Wasi'a kursiyuhus-samawati wal ard,

wa la ya'uduhu hifdhuhuma Wa Huwal 'Aliyul-Adheem


Allah,
tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia,
Yang Tetap hidup,
Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya).
Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang
ada di langit dan yang ada di bumi.
Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya
melainkan dengan izinNya.
yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang
ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu
pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah
kehendaki (memberitahu kepadanya).
Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan
bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta
memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat
kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya).

Cara : 1. Di baca 1x makrifatkan di hadapan. (hembus ada dinding) 
          2. Di baca 1x makrifatkan di belakang.
          3. Di baca 1x makrifatkan di kanan.
          4. Di baca 1x makrifatkan di kiri.
          5. Di baca 1x makrifatkan di atas.
          6. Di baca 1x makrifatkan di bawah.
          7. Di baca 1x telan air liur makrifatkan dalam diri.

Ceritanya : Putra pun tak ingat dari mana putra dapatkan amalan ini. coz ayat kursi kan ramai yang sudah tahu...mulanya putra cerita bab lam jalalah..pada sahabat putra, yang putra ada lain, yang sahabat putra ada lain..lam jalalah pun putra ada 3 version, satu version lagi tak amek lagi kt uncle putra..sahabat putra nie ikuti silat sendeng sudah 12 tahun, bapanya sebagai guru, bapanya pula sudah tamat 14 jenis perguruan..emm...bagi putra kira power la tu..bukan calang² bapanya...tapi bila putra cerita bab 7 kursi nie sahabat putra terus karget/terkejut...putra pun terkejut juga la...sahabat nie beria² tanya dari sapa putra dapat, putra cakap la putra tak ingat dari mana putra dapat....sahabat nie cakap la yang 7 kursi nie power nie..sebab teringat sahabat nie cakap la yang putra share...ehhehe....Mudah²an bermanfaat....
selamat beramal...


Sedikit penerangan : 

Ayat Kursi diturunkan pada suatu malam selepas Hijrah. Menurut riwayat, ketika ayat kursi diturunkan disertai dengan beribu-ribu malaikat sebagai penghantarnya, kerana kebesaran dan kemuliaannya.
Syaitan dan Iblis menjadi gempar kerana adanya suatu alamat yang menjadi perintang dalam perjuangan nya.
Rasulallah s.a.w segera memerintah kepada penulis alQuran iaitu Zaid bin Thabit agar segera menulisnya dan menyebarkannya.
Ada terdapat sembilan puluh lima buah hadis yang menjelaskan fazilat ayat kursi. Sebabnya ayat ini disebut ayat KURSI kerana di dalam nya terdapat perkataan KURSI, ertinya tempat duduk yang megah lagi yang mempunyai martabat.
Perlu di ingat, bukan yang di maksudkan dengan KURSI ini tempat duduk tuhan, tetapi adalah KURSI itu syiar atas kebesaran Tuhan.

Khasiat Ayat Kursi:
  1. Sesiapa yang membaca ayat Kursi dengan istikamah setiap kali selesai sembahyang fardhu, setiap pagi dan petang, setiap kali masuk kerumah atau kepasar, setiap kali masuk ke tempat tidur dan musafir, insyaallah akan diamankan dari godaan syaitan dan kejahatan raja-raja (pemerintah) yang kejam, diselamatkan dari kejahatan manusia dan kejahatan binatang yang memudharatkan. Terpelihara dirinya dann keluarganya, anak-anak nya, hartanya, rumahnya dari kecurian, kebakaran dan kekaraman.
  2. Terdapat keterangan dalam kitab Assarul Mufidah, barang siapa yang mengamalkan membaca ayat kursi, setiap kali membaca sebanyak 18 kali, inyaallah ia akan hidup berjiwa tauhid, dibukakan dada dengan berbagai hikmat, dimudahkan rezekinya, dinaikkan martabatnya, diberikan kepadanya pengaruh sehingga orang selalu segan kepadanya, diperlihara dari segala bencana dengan izin Allah s.w.t.
  3. Salah seorang ulama Hindi mendengar dari salah seorang guru besarnya dari Abi Lababah r.a, membaca ayat Kursi sebanyak anggota sujud (7 kali) setiap hari ada benteng pertahanan Rasulallah s.a.w.
  4. Syeikh Abul ‘Abas alBunni menerangkan: “Sesiapa membaca ayat Kursi sebanyak hitungan kata-katanya (50 kali), di tiupkan pada air hujan kemudian diminumnya, maka inysyaallah tuhan mencerdaskan akalnya dan memudahkan faham pada pelajaran yang dipelajari.
  5. Sesiapa yang membaca ayat Kursi selepas sembahyang fardhu, Tuhan akan mengampunkan dosanya. Sesiapa yang membacanya ketika hendak tidur, terpelihara dari gangguan syaitan, dan sesiapa yang membacanya ketika ia marah, maka akan hilang rasa marahnya.
  6. Syeikh alBuni menerangkan: Sesiapa yang membaca ayat Kursi sebanyak hitungan hurufnya (170 huruf), maka insyaallah, Tuhan akan memberi pertolongan dalam segala hal dan menunaikan segala hajatnya, dam melapangkan fikiranyan, diluluskan rezekinya, dihilangkan kedukaannya dan diberikan apa yang dituntutnya.
  7. Barang siapa membaca ayat Kursi ketika hendak tidur, maka Tuhan mewakilkan dua malaikat yang menjaga selama tidurnya sampai pagi.
  8. Abdurahman bin Auf menerangkan bahawa, ia apabila masuk kerumahnya dibaca ayat Kursi pada empat penjuru rumahnya dan mengharapkan dengan itu menjadi penjaga dan pelindung syaitan.
  9. Syeikh Buni menerangkan: sesiapa yang takut terhadap serangan musuh hendaklah ia membuat garis lingkaran denga nisyarat nafas sambil membaca ayat Kuris. Kemudian ia masuk bersama jamaahnya kedalam garis lingkaran tersebut menghadap kearah musuh, sambil membaca ayat Kursi sebayak 50 kali, atau sebanayk 170 kali, insyaallah musuh tidak akan melihatnya dan tidak akan memudharatkannya.
  10. Syeikul Kabir Muhyiddin Ibnul Arabi menerangkan bahawa; sesiapa yang membaca ayat Kursi sebayak 1000 kali dalam sehari semalam selama 40 hari, maka demi Allah, demi Rasul, demi alQuran yang mulia, Tuhan akan membukakan baginya pandangan rohani, dihasilkan yang dimaksud dan diberi pengaruh kepada manusia. (dari kitab Khawasul Qur’an)

Rabu, 13 April 2011

7 PINTU GERBANG yang harus di lalui oleh setiap makhluk halus yang nyata.

Tika ini putra sedang bergelumang dengan serba salah, kecelaruan, tiada ketenangan dan bermacam² ada dalam pikiran...tiba² dlm jam 0200hrs - 0230hrs putra kedengaran kokokkan ayam...dengan pantas putra mohon padaNYA berilah kekuatan zahir & batin, ketenangan zahir & batin, kekayaan, kebahgiaan, sihat tubuh badan dan bermacam lagi...putra pun dah tak ingat sehingga kokokkan ayam berhenti dan dengan tidak semena putra terjumpa satu artikal yg meyentak putra dari lamunan.....iaitu 7 PINTU GERBANG yg perlu di lalui....ikuti sehingga tamat..mudah²an anda juga di beri petunjuk....amin YA ALLAH s.w.t......YA RAHMAN....YA RAHIM...YA GHAFUR....

Kisah ini dimulai dari berpuluh-puluh tahun yang akan datang, di sebuah tempat yang berada di pusat tanah jawa. Konon ada seorang laki-laki yang berpakaian hitam-hitam, menyepi dipuncak sebuah bukit selama empat puluh malam, dan pada malam ke 41 dia menancapkan sebuah tongkat yang kemudian tumbuh menjadi sebuah pohon. Disekitar pohon dia bangun sebuah masjid, dan sebuah pondokan, serta sebuah tanah lapang. Disekelilingnya dia buat sebuah kolam yang airnya berasal dari Sendang Kahuripan. Di tepi kolam itu, ia penuhi beraneka tanaman obat-obatan, beragam bunga, berbagai jenis sayuran, kacang-kacangan, dan palawija. Kolam itu sendiri memiliki air yang sangat jernih, dan dihuni oleh berbagai jenis ikan dan udang, juga kura-kura. Sekeliling tempat itu, dia tanami beragam jenis pohon, ada pinus, kelapa, aren, buah-buahan, rerumputan, rotan, bambu dan tebu. Semuanya ditata dengan kesempurnaan dan keindahan yang luar biasa. Tidak lupa, di bawah pohon yang berasal dari tongkatnya itu, dia buat sebuah gubuk kecil dari bambu, tidak berdinding, dan beratapkan ijuk pohon aren. Para pencari kayu yang tersesat ke tempat itu, menangis menyaksikan keindahan bagai surga, lebih-lebih dengan jamuan oleh sang lelaki yang penuh kehangatan. Akhirnya, tempat itu tersiar kemana-mana, dan kemudian orang-orang ramai menyebutnya: Padepokan Mantyasih.
Padepokan itu berada dipuncak bukit. Untuk menuju kesana dapat ditempuh dengan empat jalur pendakian. Para pencari kayu yang menemukan tempat itu pertama kali, semuanya sudah menetap disekitar padepokan, menjadi abdi dan murid sang lelaki. Empat jalur itu berada tepat di utara, timur, selatan, dan barat. Pada masing-masing jalur, terdapat tujuh gerbang, yang jarak antara satu gerbang dengan gerbang yang lainnya tidak bisa diperkirakan. Begitupun untuk sampai ke gerbang ke tujuh, tidak satupun yang bisa memperkirakan berapa lama waktu yang harus ditempuh. Karena ada yang bisa sampai dalam waktu tiga hari, tiga malam, ada yang sehari semalam, bahkan ada yang hanya sepertiga malam. Konon, hal itu sangat tergantung kepada masing-masing orang.
Orang-orang menyebut sang lelaki dengan beraneka sebutan, ada yang menyebut Mas, ada yang menyebut Kang, ada yang menyebut begawan, ada yang menyebut kyai, dan juga ada yang menyebut Ki Ageng. Satu yang tidak berbeda, mereka sama-sama menyematkan kata Mantyasih. Karena setiap orang yang berhasil sampai di puncak, mereka hanya diajarkan satu hal: Jamus Mantyasih, artinya ajaran tentang iman dalam cinta dan kasih. Setelah itu, mereka bisa melalui tujuh gerbang dalam sekejap mata.

Gerbang Pertama: Bebas dari Rasa Bersalah
 Rasa bersalah adalah sebuah belenggu jiwa yang membuat jiwa sulit untuk bergerak bebas. Rasa bersalah juga merupakan timbunan beban yang menyebabkan sayap-sayap menjadi berat untuk terkepak, terbang tidak bisa jauh, sementara energi telah terkuras habis.
Rasa bersalah timbul dari fitrah manusia yang selalu menginginkan kesempurnaan. Maka begitu ketidaksempurnaan mewujud, manusia menjadi gelisah dan hilanglah keseimbangan jiwanya.
Jiwa yang kehilangan keseimbangan menyebabkan sulitnya aktivitas dan bertambahnya permasalahan. Oleh karena itu, rasa bersalah ini harus lekas diobati.
Obatnya adalah taubat, yakni pengakuan dengan tulus akan ketidaksempurnaan diri. Sehingga justru saat itulah jiwa akan memulai untuk menjadi sempurna.
Taubat menandakan pemahaman yang benar akan posisi diri dihadapan sang Khalik, sekaligus penegasan bahwa diri sangat membutuhkan ampunan.Taubat yang diterima akan menjadi kunci terbukanya gerbang selanjutnya.

Gerbang Kedua: Bebas dari Rasa Ragu
 Ragu merupakan lawan dari yakin. Rasa ragu ini juga menghambat segala macam kesuksesan. Rasa ini timbul dari kehati-hatian yang berlebihan, dan terlalu banyaknya pertimbangan yang semua itu berasal dari ketidakinginan untuk gagal. Sekali lagi, syahwat untuk menjadi sempurna malah menghalangi seseorang menjadi sempurna.
Tatkala jiwa dikuasai bayang-bayang kegagalan, pikiran kemudian berhitung demikian teliti sampai-sampai mematikan intuisi. Matinya intuisi berarti terputusnya petunjuk ke arah solusi yang benar.
Ketegangan terhadap bayang-bayang itulah yang menyebabkan seseorang ragu. Jangan-jangan begini, jangan-jangan begitu. Dan hal itu akhirnya membuat seseorang tidak berani bermimpi atau bercita-cita. Bagaimana mau bercita-cita? Melangkah ke depan saja kaki sudah berhitung yang kanan atau yang kiri, dengan gaya apa, dan dengan ayunan semacam apa, langkah yang dipenuhi keraguan akhirnya menjadi langkah yang dibuat-buat, yang tidak apa adanya.
Sesungguhnya, keragu-raguan bukan hanya menghambat, bahkan justru menjadi petaka paling besar bagi kesuksesan. Kesuksesan harus diraih dengan pikiran dan perasaan yang terpimpin oleh intuisi dan nurani, jika yang terjadi sebaliknya, intuisi dan nurani yang terkebiri oleh pikiran dan perasaan, yakinlah kehancuran tinggal menunggu hitungan satu, dua, tiga. Maka rasa ragu, harus segera diobati.
Adapun obatnya adalah sikap wara’. Yakni segera meninggalkan apa-apa yang diragukan dan teguh menjalankan apa-apa yang memiliki kejelasan.
Hal-hal yang samar begitu banyak disukai oleh manusia. Mereka tidak sadar bahwa mereka itu seperti domba-domba yang bermain-main dipinggir kawanan serigala. Kejatuhan seseorang kepada hal-hal yang terlarang dan berbahaya, lebih karena keberanian mereka untuk menerjang wilayah kesamaran (syubhat).
Untuk itulah, kejelasan dan sesuatu yang jelas, lebih wajib untuk diikuti daripada sesuatu yang samar. Maka, bebaskan dirimu dari rasa ragu.

Gerbang Ketiga: Bebas dari Rasa Takut
Ketakutan adalah bayang-bayang yang selalu menghantui manusia dalam setiap langkah manapaki hidupnya. Ia selalu membisik, menggelanyut dalam setiap tindakan yang akan kita ambil.
Ketakutan dan saudara-saudaranya, seperti cemas dan khawatir, berasal dari pemahaman akan hidup dan kepemilikan yang kurang tepat.
Orang yang bersikap seolah hidup ini bakal abadi, dan seolah apa yang ada padanya adalah miliknya, lebih sering mengidap penyakit ketakutan, kecemasan, dan kekhawatiran.
Sebaliknya, orang-orang yang sadar benar bahwa tidak ada sesuatu yang abadi, bahwa apa yang ada padanya hanya titipan, yang suatu saat bisa diambil, tentu akan lebih siap untuk tidak mengidap penyakit ketakutan, kecemasan, dan kekhawatiran.
Masalahnya, sejak kecil kita telah dididik untuk terbiasa mencerna yang material, tanpa terbiasa menerima yang spiritual ghaibiyah. Sehingga ruang gerak kita begitu terbatasi oleh apa yang bisa dilihat oleh mata, didengar oleh telinga, dan dirasakan oleh tangan, hidung, dan lidah kita. Itu yang menyebabkan kita menjadi sangat material, padahal sebenarnya petensi ruhani kita lebih besar dan seharusnya lebih dominan.
Obat penyakit ini adalah zuhud. Ya, tidak meletakkan yang material bendawi sampai ke hati. Di dalam hati, cukup hanya untuk tahta Allah saja. Sehingga kita bisa menguasi segala yang material tanpa bayang-bayang ketakutan.

Gerbang Keempat: Bebas dari Rasa Sedih
Dalam kehidupan, terlalu banyak penderitaan, cobaan, ujian, dan sebagainya. Itu betul, jika kita menganggap demikian.
Kesedihan berawal dari berkurangnya sesuatu atau berbedanya realitas dengan ide yang kita impikan. Mimpinya si jadi ranking satu, eit kenyataan, ga ranking sama sekali, itu membuat kita sedih.
Mimpinya si jadi orang kaya, eit, sepatu aja Cuma satu, bolong-bolong lagi. Sedih lagi.
Mimpinya si, hidup ini berjalan mulus, apa-apanya lancar, semua bisa terlaksana dengan gemilang dan sukses. Tidak ada cerita kegagalan, badan sehat, rejeki ngalir kayak banjir, masalah jauuh. Eit, kenyataannya, ga ada yang serupa dengan apa yang diimpikan. Sedih banget.
Kesedihan juga muncul tatkala kita udah kejangkit penyakit senang membandingkan. Membandingkan diri dengan orang yang punya mobil, kita ga punya, sedih lagi. Membandingkan si dia yang cantik, kita muka pas-pasan, remuk deh perasaan kita. Macam-macam kesedihan, semuanya berhulu dari yang namanya ‘keinginan’.
Dunia rusak karena manusia yang tak henti-hentinya memperturutkan hawa nafsu keinginan. Orientasinya jelas, material bendawi, kenikmatan duniawi. Semua yang menghasilkan kebahagiaan semu, yang dangkal dari makna.
Obatnya hanya satu. Sabar. Dengan sabar, kita berlatih mengendalikan keinginan, mengelola kehendak, dan meredam keputusasaan.
Kesedihan, kekecewaan, dan rasa gagal, semua itu adalah keniscayaan hidup yang tidak bisa seseorang hindari. Maka, bersabar adalah pilihan terbaik. Bahwa kita mengakui kelemahan, mengakui ketidaksempurnaan, bahwa kita membutuhkan pertolongan Nya setiap saat.
Sabar tidak ada batasnya, karena sabar erat kaitannya dengan iman. Dan iman tidak memiliki batas, bukan?

Gerbang Kelima: Bebas dari Rasa Malu
Konon, seseorang lebih takut malu, daripada takut dosa. Malu karena dilihat secara nyata, sedangkan dosa, biasanya gak kelihatan. Jadi seseorang akan lebih mati-matian dalam menjaga dirinya dari rasa malu, daripada menjaga diri dari dosa.
Rasa malu, muncul dari tersibaknya, atau terlihatnya kekurangan dan ketidaksempurnaan diri dihadapan orang lain. Sekali lagi, belenggu-belenggu jiwa bernama malu ini selalu berkaitan dengan orang lain. Disini berbeda dengan malu kepada diri sendiri, atau malu kepada Tuhan, malu yang seperti itu justru dianjurkan. Namun, kebanyakan kita malu kepada manusia. Nah inilah yang dimaksud malu sebagai belenggu, malu karena gengsi, malu demi keangkuhan diri. Malu yang seperti ini, hulunya adalah kesombongan. Merasa diri sempurna, sehingga mati-matian menjaga citra.
Malu jenis ini, sungguh-sungguh menghilangkan nurani dan suara hati. Jiwa tak mungkin akan nampak apa adanya.
Rasa malu ini akan cepat menjadi sikap-sikap kemunafikan, kepura-puraan, dan menampilkan diri biar terlihat wah.
Seseorang akan semakin kehilangan dirinya, jika mempertahankan rasa malu jenis ini. Setiap hal berusaha ia tutup-tutupi demi citra. Ini seperti menambal muka dengan bedak dari kotoran hewan.
Malu jenis ini, pada dasarnya karena diri kurang bersyukur. Kurang menerima apa adanya.
Setiap orang hendaknya memahami, bahwa kesempurnaan adalah milik Allah, dan sebagai manusia kita bisa saja salah. Sebagai manusia pun, kita pasti punya kekurangan. So, biasa aja lah. Jika salah, segeralah minta maaf, jika ada kekurangan, katakan apa adanya. Toh bukan manusia yang akan menjadi juri penilaian kita.
Allah lah yang akan menilai, gerak hati kita. Allah pula yang akan memberikan kita kemuliaan. Bukan manusia.
Sikap malu tersebut akan tetap ada jika orientasi jiwa kita masih manusia. Malu jika gagal ujian, maka menghalalkan segala cara biar berhasil. Malu jika tersaingi teman, maka berusaha menjatuhkan teman. dsb.
Maka hadapkanlah wajahmu kepada Allah, rubah orientasi jiwa hanya kepadaNya.
Bersyukurlah untuk setiap keadaan yang kita alami, untuk setiap kekurangan yang kita miliki, insyaAllah, hati menjadi lapang.

Gerbang Keenam: Bebas dari Rasa Benci
Setelah seseorang melewati gerbang pertama hingga kelima, seeorang akan diuji dengan rasa benci. Kebencian adalah rasa yang timbul karena melihat sesuatu yang menyimpang dari apa yang kita ketahui. Seseorang membenci orang yang mencuri, karena tahu bahwa mencuri itu perbuatan yang menyimpang. Kebencian adalah tindak lanjut dari kesedihan dan kekecewaan yang tidak segera diobati dengan kesabaran, dan ditambah rasa malu yang berasal dari gengsi yang tidak segera diobati dengan rasa syukur. Sehingga, kebencian ini sungguh-sungguh menyiksa pemiliknya, dan menimbulkan berbagai macam kemarahan. Hal-hal yang tidak sesuai menurut kita, segala yang salah menurut cara berpikir kita, bisa menjadi objek-objek kebencian. Rasa benci, disadari atau tidak merupakan pengembangan dari rasa dengki, meski sedikit.
Obatnya adalah cinta. Cintai setiap hal, cintai segala sesuatu, cintai semua orang, dan sadarlah bahwa kita bukan pengatur segalanya, kita tak selalu benar, orang yang salah tidak selalu salah. Setiap sesuatu pasti ada hikmahnya.

Gerbang Ketujuh: Bebas dari Rasa Tergantung
Ketergantungan menjadi gerbang yang paling sulit untuk dilalui. Ketergantungan kepada manusia, menjadikan sulit untuk berserah kepada Allah sepenuhnya. Ketergantungan kepada benda, menjadi beban yang sungguh merepotkan. Ketergantungan kepada kesenangan hidup, membuat kita dilanda kegelisahan menghadapi kematian.
Ketergantungan berawal dari diri yang merasa memiliki kelemahan, sehingga mencari kekuatan diluar diri. Diri yang tak punya kepercayaan diri selalu mencari sandaran kepada hal-hal lain yang lebih kuat, lebih bisa membantu, dengan hasil yang nyata dan terindra.
Pada dasarnya ketergantungan boleh-boleh saja, asalkan kepada sesuatu yang pantas dan sempurna. Pemilik segala daya dan kekuatan, pengatur semesta raya, yakni Tuhan.
Tergantung kepada manusia menjadikan diri kita hina, sementara tergantung kepada Tuhan membuat diri kita mulia.
Banyak manusia yang sebenarnya mulia, tanpa sadar menurunkan derajat kemuliaannya dengan meminta-minta, dengan memohon-mohon, bahkan sampai ada yang meminta-minta kepda jin dan setan untuk mengabulkan hajat kebutuhannya. Dia tidak sadar, bahwa jin dan setan, punya derajat yang lebih rendah.
Obat dari ketergantungan adalah ridho, berserah kepada Allah. Kerelaan untuk menerima ketentuan Tuhan, dan qanaah (merasa cukup) dengan rizqi yang Dia berikan merupakan tanda bahwa hati hanya bergantung kepadaNya. Kesuksesan tidak tergantung pada ujian, gelar, pangkat, sekolah, dan sebagainya. Orang yang menjaga dengan baik agamanya, menjaga rasa tawakalnya, insyaAllah, akan diberikan segala kemudahan dan kesuksesan. Amin.
Jamus Mantyasih: Tauhid Pembebasan
Setelah melewati tujuh gerbang, maka sampailah di Padepokan Mantyasih. Seorang lelaki akan menyambutmu dengan kehangatan dan mengajarkanmu Jamus Mantyasih.
“Dengan menyebut Nama Allah (Iman), yang Maha Rakhman dan Maha Rahim (cinta dan kasih)”.
Setiap hal yang terjadi padamu adalah bukti dari cinta kasih Allah yang sangat luas. Keyakinanmu akan kebaikanNya akan menuntunmu memiliki sifat cinta dan kasih. Dan keyakinanmu akan kebaikan segala sesuatu akan membuatmu gemar menyebarkan cinta dan kasih ke segenap penjuru alam.
Semuanya ada dalam cakupan cahaya kebaikan. Keburukan hanyalah bayang-bayang yang muncul karena kau meletakkan benda di depan cahaya.
Keburukan hanyalah buih yang tak punya eksistensi, dan senantiasa memanfaatkan samudra kebaikan untuk mengada. Maka, saksikanlah, bahwa kebaikan ada dimana-mana. Tanpa kebaikan, segalanya akan rusak binasa. Kehidupan dan segala aktifitasnya sudah lama hilang dan hancur lebur tanpa adanya kebaikan. Meskipun kau melihat banyak ketimpangan, kejahatan, kecurangan, dan ketidakadilan, lihatlah, lihatlah dengan penuh ketelitian. Lihatlah dengan mata batin yang bening tanpa hawa nafsu ataupun rasa amarah. Lihatlah dengan penuh kearifan. Niscaya kau akan melihat kemilau cahaya kebaikan yang tak terhalang.
Allah senantiasa mengurus hamba-hamba Nya. Maka sudah sepantasnya bagi hamba untuk berbaik sangka.
Di dalam kejahatan, ada energi kebaikan yang terselubung kabut materi, maka singkaplah dengan kecerdasan nurani dan ruhani, agar benda hilang, musnahlah bayang-bayang, memancarlah cahaya yang sangat terang.
Setiap saat dipenuhi kebaikan, setiap hal dipenuhi cinta dan kasih. Hidupkan nyala keyakinan akan cinta dan kasih kebaikan, kau akan mampu melihat, sesuatu dibalik sesuatu, tanda dibalik tanda.
Dirimu akan bebas! Bebas dari rasa bersalah, rasa ragu, rasa takut, rasa sedih, rasa malu, rasa benci, dan rasa tergantung.
Percayalah hanya kepada kebaikan. Penuhi pikiranmu hanya dengan persangkaan yang baik. Jaga perasaanmu untuk tetap baik. Maka lihatlah, hidupmu pun akan dipenuhi cahaya kebaikan. Cahaya cinta dan kasih.

Maka tamatlah 7 gerbang yang perlu di lalui..terpulang pada anda perlukan berapa lama untuk sampai pada gerbang yang ke 7...mudah²an bermanfaat......insyallah..............
(apa yang putra tahu kokokkan ayam bermaksud hadirnya malaikat dan jika bunyi kuda atau anjing pula tanda hadirnya syaitan atau pun jin..waallahualam.....)

Senin, 11 April 2011

QAF 50 / AYAT 5

Sibuk sangat dengan QAF40...kat sini putra siap share QAF50 lagi..hehehe...tapi tata cara bacaan rujuk pada AL-QURAN.....ok? selamat beramal..



1. Al-Baqarah: 17
Perbandingan hal mereka samalah seperti orang yang menyalakan api; apabila api itu menerangi sekelilingnya, Allah hilangkan cahaya mereka, dan dibiarkannya mereka dalam gelap-gelita, tidak dapat melihat

2. Al-Baqarah :18
Mereka pekak, bisu dan buta; dengan keadaan itu mereka tidak dapat kembali.

3. Al-mukminun: 115
“Maka adakah patut kamu menyangka bahawa Kami hanya menciptakan kamu sahaja dengan tiada sebarang hikmat pada ciptaan itu? Dan kamu tidak akan dikembalikan kepada Kami?”
4.Yasin:9
Dan Kami jadikan sekatan di hadapan mereka, dan sekatan di belakang mereka. lalu Kami tutup pandangan mereka; maka dengan itu, mereka tidak dapat melihat.

5.Ar-Rahman:33
Wahai sekalian jin dan manusia! Kalau kamu dapat menembus keluar dari kawasan-kawasan langit dan bumi . maka cubalah kamu menembus keluar. Kamu tidak akan menembus keluar melainkan dengan satu kekuasaan

Al-KISAH......maka tersebut lah kisah...

Putra sebenarnya berasal dari kesesatan yang nyata sejak berumur 12tahun lagi, umur 12tahun putra sudah pandai merokok dan melepak dengan sifu putra yg pertama, putra gelarkan sifu putra nie " THE LEGEND " sebab beliau hanyalah tggl legenda, beliaulah banyak mengajar putra erti kehidupan, lepak dgn beliaulah lah putra mengenal apa itu sepucuk udang tika masih darjah 6, putra kenal apa itu canabis, putra di didik menjadi MAFIA dan putra belajar pelbagai jenis kejahatan serta keilmuan jenis seru², beliaulah paling banyak memberi putra didikan dan semangat utk memulakan kehidupan...1st sekali yang beliau pesan pada putra, jangan " LALAI " dan jangan aniaya orang lain....putra salute beliau kerna tika itu beliau ada nama, pangkat dan harta..
Putra pernah tgk beliau makan kaca secara live dan siap offer putra lagi...ish..dalam hati putra....ini wukan wolang dan ini wukan juga jin..sebab wolang makan nasi..jin makan asap..ini pulak makan kaca...haru biru putra jadinya...apa lagi..dengan alasan yang munasabah putra cakap mama dah tggu putra tu..putra balik dulu la...hehe..darjah 6 beb..sapa tak ngeri...pastu putra penah jugak tgk beliau nie hiris dan tetak² tangan menggunakan pisau yang tajam..tapi bab nie beliau tak offer putra pulak..hehee...kejadian pisau nie time lepak kat pondok sebelum gi kebun, pas lepak² pergi la putra ngan beliau di kebun nk ambil daun pandan...time potong punya potong daun pandan tetibe muncul pulak bini org nk sidai kain...beliau yang peramah nie tegur la...sembang punya sembang sampai la habis kain di jemur...masuk je wanita tu dalam rumah, trus zusss...ops...beliau terhiris jari sendiri la...secara automatic beliau trus cakap tgk nie putra....." LALAI " sebab tu la aku cakap jgn " LALAI "....uiks..terkezut putra tadi siap hiris², siap tetak²...tetibe bleh darah pulak...siap beliau cakap darah nie payah nak berhenti nie....haa..ko ingat putra,,jgn " LALAI ".....
Sampai la nie putra ingat kisah tu...di ikutkan bab lalai nie banyak kelebihannya...kalau anda tak percaya anda cuba berwaspada sentiasa...banyak kelebihannya..sukar untuk di jelaskan....

Amalan yang sedang di jalankan.

AL KHABIIRU         Ertinya Yang Maha Mengetahui atau Waspada.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca selama 7 hari dan tiap-tiap hari sebanyak 812 kali, Insyaallah akan datang kepadanya rahmat dengan segala khabar yang dikehendaki.

Putra sedang amalkan amalan ini YA KHOBIR sebanyak 812x selama 7 hari, untuk mendapatkan jawapan di dalam mimpi.

Cara : Bila hendak tidur, baca surah al-mulk ayat14 33x (rujuk AL-QURAN)

            alaa yak lamu man kho la kho wahuwal lathif ful khobir
            apakah ALLAH s.w.t  yg menciptakan itu tidak mengetahui (yg km lahirkan & rahsiakan)
            dan DIA maha halus lagi maha mengetahui.


Tapi putra belum tamat lagi..hehehe..jum sama² kita amalkan...sebarkan..

Kompas kehidupan..







Apa nama panggilannya putra pun tak tahu, tapi berguna untuk memilih tarikh nak mula berniaga, nak tengok baring hilang, boleh jumpa lagi atau tidak..dan macam² lagi la..terpulang macam mana anda gunakan, putra terangkan pendek sahaja..putra pernah gunakan wallet abg putra hilang,pada number 2 dgn izin DIA jumpa juga wallet 2 dlm masa seminggu..tapi duitnya sudah nggak ada, yang tinggal hanyalah pengenalan diri dan dokumen² yang lain...alhamdulillah..........

Cara guna :
Number ikut calender islam 1,2,3,7,8,9,13,14,15,19,20,21,25,26,27, number ini menuju keluar bermaksud, hendak mendapatkan barang yg hilang tu terlalu tipis jika number 3,9,15,21,27 kerna sudah di hujung, sama juga sudah jauh dari kita.

Number 4,5,6,10,11,12,16,17,18,22,23,24,28,29 number² ini lebih banyak peluang kerna number² ini menuju ke dalam atau pendek kata menuju kepada kita.

Harap² ada la manfaatnya..jika tiada manfaatnya..ia usah di gunakan lagi..lupakan aja donk...hehehe...
selamat mencuba..

Doa Nurun Nubuwwah


BISMILLAAHIR RAHMAANIR RAHIIM
“ALLAAHUMMA DZIS SULTHAANIL ‘AZHIM, WA DZIL MANNIL QADIIM, WA DZIL WAJHIL KARIIM, WA WALIY YIL KALIMAATI TAAMMAATI WAD DA’AWAATIL MUSTA JAABAH, ‘AAQILIL HASANI WAL HUSAINI MIN ANFUSIL HAQQI ‘AINIL QUDRATI WAN NAAZHIRIINA WA’AINIL INSI WAL JINN, WA IN YAKAADUL LADZIINA KAFARUU LI YUZLIQUUNAKA BI ABSHAARIHIM LAMMAA SAMI’UDZ DZHIKRA, WAYAQUULUUNA INNAHUU LAMAJNUUN, WA MAA HUWA ILLAA DZIKRUL LIL ‘AALAMIIN. WA MUSTAJAABU LUQMAANIL HAKIIM. WA WARITSU SULAIMAANABNI DAAWUDA ‘ALAIHIMAS SALAAM.
AL-WADUUD (7x) …….(hajat di hati)
DZUL’ARSYIL MAJIID. THAWWIL ‘UMRII WA SHAHHIH AJSAADII WAQDHI HAAJATII WAKTSIR AMWAALII WA AULAADII WAJ ALNI HABBIBAN LIN NAASI AJMA’J IN. WA TABBA’ADIL’ADAAWATA KULLA MIMBANII AADAMA ‘ALAIHIS SALAAM. MAN KAANA HAYYAUW WA YAHIQQAL QAULU ‘ALAL KAAFIRIIN. WA QUL JAA AL HAQQU WA ZAHAQAL BAATHIL, INNA BAATHILA KAANA ZAHUUQAA. WA NUNAZZI LU MINAL QUR’AANI MAA HUWA SYIFAAUW WARAHMATUL LIL MUKMINIIN. WA LAA YAZIIDUZH ZHAALIMIINA ILLAA KHASAARAA. SUBHAANA RABBIKA RABBIL ‘IZZATI ‘AMMAA YASHIFUUN, WA SALAAMUN ‘ALAL MURSALIIN, WAL HAMDU LIL LAAHI RABIIL ‘AALAMIIN”.
  
Ertinya:
“Ya Allah, Zat Yang memiliki kekuasaan yang agung, yang memiliki anugerah yang terdahulu, memiliki wajah yang mulia, menguasai kalimat-kalimat yang sempurna, dan doa-doa yang mustajab, penanggung Hasan dan Husain dari jiwa-jiwa yang haq, dari pandangan mata yang memandang, dari pandangan mata manusia dan jin. Dan sesungguhnya orang-orang kafir benar-benar akan menggelincirkan kamu dengan pandangan mereka, ketika mereka mendengar Al-Quran dan mereka berkata: “Sesungguhnya (Muhammad) benar-benar orang yang gila, dan al-Quran itu tidak lain hanyalah peringatan bagi seluruh umat. Dan yang mengijabahi Luqmanul hakim, dan Sulaiman telah mewarisi Daud a.s. Alwadud (Allah adalah Zat Yang Maha Pengasih) (tujuh kali Alwadud)………………(sebutkan hajat di hati kepada Allah) yang memiliki singgasana yang Maha Mulia, panjangkanlah umurku, sihatlah jasad tubuhku , kabulkan hajatku, perbanyakkanlah harta bendaku dan anakku (pengikutku), cintakanlah semua manusia dan jauhkanlah permusuhan dari anak cucu Nabi Adam a.s., orang-orang yang masih hidup (dihatinya) dan semoga tetap ancaman siksa bagi orang-orang kafir. Dan katakanlah : “Yang haq telah datang dan yang batil telah musnah, sesungguhnya perkara yang batil itu pasti musnah”. Dan Kami turunkan dari Al-Quran suatu yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman, dan Al-Quran tidak akan menambah kepada orang-orang yang berbuat aniaya melainkan hanya kerugian. Maha Suci Allah Tuhanmu Tuhan Yang Maha Mulia dari sifat-sifat yang di berikan oleh orang-orang kafir. Dan semoga keselamatan bagi para Rasul. Dan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam.” 

Salah satu cara bacaan..click link di bawah...permintaan Saudara Zack Zainal

Senin, 04 April 2011

LAM JALALLAH

Hasbiallah hu li dun’ia ya,
Hasbiallah hul karim,
Lima aham manii,
Hasbiallah hul halimul qawim,Liman baro alai ya,
Hasbiallahu la ilahailla hu, 'alai hi tawakkaltu, wa hua rabbul 'arsyil 'azim"

Cukuplah ALLAH s.w.t bagi duniaku,
Cukuplah ALLAH s.w.t yang MAHA MULIA bagiku, di atas apa yang menimpaku,
Bagi sesiapa yang menginayaiku,
Cukuplah ALLAH s.w.t yg MAHA berat seksaanNYA, ke atas sesiapa yang menyusahkanku, dengan keburukkan,
Cukuplah Allah bagiku (untuk menolong dan memeliharaku), tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan DIA; kepadaNYA aku berserah diri, dan Dia lah pemilik Arasy yang agung”.



BAHU KIRI (YA HAYYU)
PUSAT (YA QOYYUM)
BAHU KANAN (LAA YAMUT)



Minggu, 03 April 2011

Keyakinan ada tiga tingkatan iaitu ‘Ilmul Yaqiin, haqqul Yaqiin dan ‘Ainul Yaqiin

Ilmul Yaqiin adalah yakin yang dihasilkan oleh ilmu. Maka mencapainya adalah dengan banyak belajar dengan berbagai cara. Membaca kitab dan buku, melihat kejadian dan peristiwa, mendengar dari guru dan sahabat, dsb. Tingkatan ini tidak mudah diraih. Namun ini yang paling mungkin dicapai oleh seorang mukmin. Misalnya, kita meyakini adanya ALLAH itu dapat mencapai ‘Ilmul Yaqiin dengan banyak membaca dan menyimak berbagai literatur yang membuktikan keberadaan-Nya. Tanda tandanya bahwa kita mencapai ‘Ilmul Yaqiin adalah keyakinan sangat mantap dan tidak dapat dirubah oleh apa pun. Keyakinan seperti ini adalah keyakinan Para Alim Ulama dan Para Wali Allah.

Tingkatan yang kedua adalah haqqul Yaqiin. Yaitu yakin yang dihasilkan oleh ilmu yang diamalkan dengan tekun. Kita dapat mencapainya dengan berusaha keras mengamalkan syari’at islam secara penuh dan istiqomah. Tanda-tandanya kita mencapai haqqul Yaqiin adalah merasa nikmat dalam beribadah dan berbuat kebajikan. Mudah melakukan hal yang diridhoi ALLAH dan tidak mau melangkah ke jalan yang tidak di ridhoi-Nya. Keyakinan seperti ini adalah keyakinan Para Wali Allah yang lebih tinggi.

Tingkatan yakin ketiga adalah ‘Ainul Yaqiin. Tingkatan ini tidak dihasilkan oleh usaha. Tetapi semata mata anugerah pemberian ALLAH kepada orang yang DIA pilih. Kita hanya dapat berusaha maksimal mencapai haqqul Yaqiin dan menyiapkan diri, siapa tahu ALLAH memilih kita mendapatkan ‘Ainul Yaqiin. Keyakinan ini adalah keyakinan Para Nabi dan Rosul Allah serta merupakan keyakinan Para Wali Allah tingkat tertinggi.

Contoh penggambaran ketiga yakin di atas. Seseorang berada di dalam rumah gedung tertutup. Dia diberi tahu bahwa keadaan di luar rumah terjadi hujan. Lalu dia yakin bahwa di luar hujan. Maka keyakinan itu adalah ‘Ilmul Yaqiin. Seandainya dia membuka jendela dan betul-betul melihat rintik-rintik hujan turun. Lalu dia yakin bahwa di luar hujan. Maka keyakinan itu disebut haqqul Yaqiin.
Dan terakhir, seandainya dia keluar rumah dan berjalan hingga dirinya basah kuyup oleh air hujan. Lalu dia yakin seyakin-yakinnya bahwa memang terjadi hujan. Maka itulah yang disebut ‘Ainul Yaqiin.

Mudah²an dapatlah sedikit ilmu dari sedikit pencerahan ini...

Doa Ular Cinta Mani

Seperti biasa putra akan mulakan dgn doa buka amalan putra..terpulang pada pengamal la..kelebihannya carilah sendiri..ehhehe...multi jugak nie...
Doa ini di ijazahkan oleh sifu putra, al-marhum tok su (AL-FATIHAH) tujuh or lapan tahun yg lepas..putra tidak berapa pasti...apa lagi???  sebarkan jika bermanfaat...

1. Bismillah.(1x)
2. Shahadah.(1x)
3. Selawat atas NABI MUHAMMAD s.a.w (3x)
4. Doa NABI YUNUS (laaillaha illa anta subha na ka inni kuntum minal dzolimin 1x)

SERI MANI CINTA MANI,
ANAK BAYAN-BAYAN ALLAH,
KU TANAM DALAM OTAK SELIRANG TUBUH BADAN UMAT  NABI MUHAMMAD S.A.W YANG BANYAK,
DIRIKU HINA ENGKAU MULIAKAN,
DIRIKU MISKIN ENGKAU KAYAKAN,
ENGKAU BUKAKANLAH RIBUAN PINTU BENDAHARA PADA DIRIKU,
KASIH DI HULU,
KASIH DI HILIR,
KASIH DI DEPAN,
KASIH DI BELAKANG,
KASIH DI KIRI,
KASIH DI KANAN,
KASIH DI DARAT,
KASIH DI LAUT,
SUJUD TUNDUK,
UMAT NABI MUHAMMAD S.A.W,
KEPADA DIRI KU....
BERKAT AKU MEMAKAI DOA ULAR CINTA MANI,
MAKBUL PADA DIRI KU....
HU ALLAH, HU ALLAH, HU ALLAH,
ALLAH HU, ALLAH HU, ALLAH HU..........